Sammanfattningen av roadtripen

Eftersom jag inte orkade skriva min sammanfattning av tisdag och onsdag igår så gör jag det nu.

Resan började någon gång efter 15:00-16:30 på eftermiddagen. Senare på kvällen, ungefär vid 19-20, kommer vi äntligen fram till Eriks lägenhet i Piteå. Där tog vi det lugnt en stund och kollade några avsnitt av How I Met Your Mother innan vi for och handlade lite.

När klockan började närma sig 22 gick vi över till en av Eriks kompisar. Dit kom efter en stund en hel del pers. Anledningen? Vi skulle spela poker.


I den första turneringen gick det hyfsat bra. Kom tvåa, medan jag i den andra åkte ut som fyra (efter en Re-Buy).

Efter pokern så började två av Eriks kompisar baka blåbärspaj efter att vi snackat lite om det. Sedan kom de över till Erik där vi satt och kollade ännu mer HIMYM. Blåbärspajen var riktigt god! Jag tackar Robert och Sofia för det! Dessutom måste jag bara passa på att säga att Erik verkligen har hittat sköna vänner.

Nästa dag (onsdag) var det dags för mig och Jocke att dra vidare. Runt 12:30 började våran färd mot Luleå och ungefär 13:15 var vi framme. Det första vi gjorde när vi kom dit? Käkade thaikäk, såklart! Och det bästa med det... det var en buffé!


Hur kan det komma sig egentligen att thaikäk är så jäkla gott? Jag hade kunnat käka thaikäk MINST en gång i veckan!

Efter kaffe och en kaka på maten gick jag och Jocke omkring i butiker en liten stund (jag hittade en snyggt läderskärp på Jack&Jones med hjälp av Jockes smak). Det var tänkt att vi skulle möta Ola, men han dröjde kvar på sin APU-plats så vi for till Storheden och hämtade honom därifrån. Efter det åkte vi till...

Jag hatar när jag får hjärnsläpp. Var det Örnäset måntro? Det var i alla fall inte Hertsön.

Hemma hos Ola och Emelie hängde vi en stund, jag drack en kopp kaffe innan det var dags för mig och Jocke att åka till flygplatsen. Nu kanske några tänker: var ska ni nu? Vi flög inte iväg i alla fall. Vi åkte till Kallax för att hämta Jennifer. Därefter åkte vi återigen in till stan för att gå i butiker. När vi blev less på det åkte vi till Donken.


Jag beställde en Crispy Chicken Ceasar Sallad på Donken. Lite omväxling i min kost, men den där dressingen som följde med... den var inte mycket att hurra för. Jocke jämställde dressingen med... jag skriver inte sådana obsceniteter i bloggen. Det räcker med alla svordomar jag häver ur mig.

Sedan var det dags att återigen åka hem... självklart med ett kort stopp vid Shellmacken i Töre!

Senare, närmare 23 ungefär, kollade jag, Boris, Elin, Larssa, Jocke och Jennifer film. Vi såg en film som heter Just Friends med Ryan Reynolds och Amy Smart. Enligt mig var det en helt okej film med partier där jag skrattade livligt. Sedan drog alla och jag blev ensam kvar...

Okej, slutet på resan var inte så trist som jag framställde det. Fast de drog. På riktigt. De skulle hem. Larssa var den enda som stannade kvar. Han sov över till torsdagen.

Sådär! Äntligen är jag klar! Ha en trevlig fredag!

Later.

Kommentarer
Postat av: johanbliixt

fett kul med poker =D

2010-02-12 @ 15:05:34
URL: http://johanbliixt.blogg.se/
Postat av: Melinda

Thaimat är verkligen super gott, håller med! :)

2010-02-13 @ 12:48:50
URL: http://meellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0