Hockeytrunkar Och Bitande Kyla eller Sammanfattning Av Söndagen

Jag hann visst inte skriva någonting om gårdagen igår så jag gör det nu istället!

I förra inlägget skrev ju jag att jag skulle fara till jobbet. Några av er kanske undrar vad jag gjorde på badhuset på en söndag. Anledningen är enkel: jag agerade någon form av "lokalvärd" åt Luleå Hockey i samband med Pajala Winter Classic 1948. Min uppgift var också relativt enkel: se till att spelarna kunde komma in och hjälpte även till att bära ner några hockeytrunkar. Jag hade totalt glömt bort hur jäkla tung en sådan där trunk kan vara.

   
Jag passade även på att fota runt lite grann. Här är målvakten Mattias Modigs benskydd. Det ser man genom att det står på sidan. Jag förtydligar det i fall någon skulle missa det.

Vid 14 ungefär var det dags att fara ner till arenan som konstruerats på älven. Det var kanske lite varmare än det var i lördags, men det märktes knappt.






På dessa bilder så var matchen i full gång. Matchen i sig var väl inte mycket att hurra för egentligen. Någon man "kommenterade" matchen via micken. Han sa typ saker i stil med: "Hans Huskowski, bördig från Sattajärvi. Laestadian! Där har man många barn." Småkul, men inte mer. Dessutom var det sjukt kallt!

Matchen slutar med Luleåseger med siffrorna 3-2 även fast Tornedalen Allstars tog ledningen i början. Jag kan tänka mig att de inte körde alltför seriöst med tanke på att de inte hade skulderskydd på sig. Det var dags för mig att börja bege mig mot badhuset igen för att låsa upp för spelarna, men när jag skulle iväg från läktarn och hade kommit ner så halkar jag något så enormt och landar på isen.

Jo, det gjorde ganska ont fast jag fick ingen hjärnskakning i alla fall. Fick dock jävligt ont i skinkan.

Jag tänkte ringa till brorsan för att hämta och köra mig till badhuset. Istället kom Boris med idén att jag kunde fråga om jag fick åka till badhuset med Luleå. Jag menar, det var ingen dum idé med tanke på att jag ändå skulle låsa upp åt de. Och mycket riktigt så var det ingen dålig idé att fråga. Jag fick åka med hela Luleås trupp tillbaka till badhuset. Där väntade nästa etapp för dagen.

En liten skara med folk, stora som små, väntade utanför badhuset när vi anlände. Och det kom mer och mer människor. Tydligen skulle Luleå ha någon form av autografsignering på badhuset. Detta gjorde mig lite förvirrad eftersom jag inte hade fått veta någonting om denna signering. Plötsligt så är chefen på plats och ber mig att gå omkring med en poster med laget på och samla autografer till fritidsgårdens vägg. Jag tror att jag fick med alla autografer i alla fall.


Passade även på att ta lite bilder under själva signeringen. I bild syns bland annat Jonathan Hedström (mitten) och Mats Lavander (höger).


Jag passade återigen på att ta lite bilder i omklädningsrummet. Här ser man några av spelarnas klubbor. Jag kan tänka mig att det fanns fler någonstans.


Ytterligare en bild i omklädningen. Man ser även postern jag gick omkring med och samlade autografer.


En av bröderna Abbot, nämligen Cam, signerade några puckar.

Det var fullt drag under signeringen. Kanske inte från min sida utan från alla som var där. Jag blev helt slutkörd efter det, fast jag var ju uppe tidigt på morgonen också så jag skyller lite på det. Det var i alla fall skönt att få komma hem, bada bastu och kolla Beck: I Stormens Öga med Jocke, Jennifer, Boris, Elin och Larssa.

The end


Det var min söndag det! Idag har jag varit uppe tidigt igen. Anledningen? Möte med arbetsförmedlingen om jobbgaranti för ungdomar. Jag får ersättning för de dagar jag söker jobb/inte jobbar, dock gäller detta bara i ungefär ett halvår. Nu kommer det jobbiga: varje måndag (tror jag) ska jag vara på MiROI klockan halv elva på förmiddagen. Jag har ingen större aning vad som försiggår där, men jag har i alla fall fått en liten inblick i det. Huruvida det förtäljer hela historien vet jag inte. Nåja, vi får se hur det går.

Sedan for jag hem direkt och åt frukost som jag inte hann göra innan, och direkt efter det fortsatte jag städa mitt rum genom att dammsuga och dammtorka lite. Nästa steg: organisera var jag ska lägga alla prylar. Senare blir det att fara på gymmet och efter det tar jag det nog bara lugnt.

Jag orkar inte mer just nu. Ha en trevlig måndag!

Later.



Edit: kom precis att tänka på att det inte alls är varje måndag jag ska vara på MiROI. Min kontaktperson sa att jag kommer vara lika ofta på MiROI som jag var hos jobbcoachen, det vill säga i snitt varannan vecka ungefär. Skönt det.


Kommentarer
Postat av: Larsiii

fan andy ditt bästa inlägg hitills :)

2010-02-22 @ 14:09:14
Postat av: Anders

Det värmer, Larssa :) jag vill dock veta vad som var bra med det :P

2010-02-22 @ 15:09:19
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0