Brat-frilla NO MORE!

Godmorgon på er alla! Som ni märker så är jag uppe betydligt tidigare än vad jag brukar vara. Vad är anledningen idag då? Den, mina läsare, är mycket enkel: jag har uträttat lite ärenden i centrum. Jag har bland annat handlat 5 citroner och en burk med salt. Vad jag ska göra med det? Det kan ni lista ut på egen hand tror jag.

Fast det var ändå inte huvudanledningen till att jag steg upp efter åttatiden imorse. Nej, nej, nej. Jag bestämde mig för att klippa håret på drop-in. Har funderat under veckan vad jag ska göra med mitt hår nu till helgen och då fick jag idén om att fara på drop-in, eftersom jag inte hade bokat tid. Som tur var behövde jag inte vänta så värst länge innan det var min tur att behandlas. Jag hade funderat på att spara lite lugg och lite på hjässan (toppen på skallen för den som undrar) för att kunna göra någon cool frisyr, men jag sket i det och tillslut blev det så här:




För tillfället känns det riktigt bra måste jag säga. Tycker att frisören gjorde ett jäkla bra jobb. Som ni märker (ifall ni uppmärksammat dessa bilder) så är håret betydligt kortare på sidorna och på hjässan (toppen på skallen alltså) samt luggen.




Längden i nacken är betydligt kortare än innan. Jag måste faktiskt säga att jag var riktigt nära på att välja snagg istället, fast med facit i hand så är nog detta faktiskt bättre. I alla fall för tillfället.

Nu när detta är avklarat väntar följande aktiviteter:

  1. Jag ska fara och gymma igen med Boris och Jocke. Dock vet jag inte riktigt när. Det var tänkt vid två, men planerna kanske ändras.
  2. Fara till Smedjan lite senare och käka THAIBUFFÉ! Och hur awesome är det inte med thaikäk? It´s gonna be legendary!
  3. Börja tagga inför morgondagens utgång! Känns som evigheter sedan senaste gången.

Där har ni min dagsplanering! Bara för att jag inte har något annat att skriva för tillfället så slänger jag in en bild till. Denna bilden tog jag när jag och Jocke var och handlade igår:


För de som inte ser så bra: "Här bor jag pepparoten och jag vill bo i 'mörker'."

Hmm... Det första jag börjar fundera över är: vad händer om pepparoten INTE är i mörker? Ruttnar den då? Och för det andra: kunde personalen på Konsum istället skriva något i stil med "Vänligen håll lådan innehållande pepparötter stängd pga. förruttnelserisk. TACK!"? Jag vet inte om det heter pepparötter i plural eller om det ens finns ett ord som heter "förruttnelserisk", men ser ni var jag försöker komma?

Nåja, vem bryr sig om pepparötter en dag som denna? Ha en riktigt trevlig fredag nu!

Later.

P.S. För alla löntagare så är detta en trevlig dag av den enkla anledningen att lönen kommer in idag. Så även för mig! Och skönt är väl det. Ska sitta en stund och fundera över hur mycket av lönen jag ska spara.


Kommentarer
Postat av: LENA ღ

Samma här, har inte hunnit gjort speciellt mycket :P ska nog ner en sväng på stan med killen om en stund! :)

kram, http://lenakarlsen.blogg.se

2010-02-26 @ 12:48:57
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/
Postat av: m

Alltså... Fan vad tråkig du är, dom på konsum är ju bara roliga och du går och säger att dom ska skriva något tråkigt. TRÅKMÅNS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-02-27 @ 13:34:14
Postat av: Anders

Du får ursäkta mig, m, men jag tyckte faktiskt inte det var ett dugg kul. Ser faktiskt ingen som helst humor i det hela.



Sedan det där om att du beskyller mig för att vara en tråkmåns: ja, jag kanske är det. Eller framförde jag bara min egna personliga åsikt om en struntsak (egentligen) och du tog illa upp? Känner du mig på något sätt som ens ger dig den minsta lilla grund till att påstå att jag är en tråkmåns? Bortsett från att jag inte tyckte att texten på lådan var kul? Tveksamt.



Fast det är väl bra att folk förstår humorn i det, antar jag.

2010-02-28 @ 15:25:55
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/
Postat av: Anders

Dessutom ska det tilläggas åt dig, m, att jag skriver ibland med viss ironi, sarkasm och självdistans. Så ta det lugnt med "förolämpningarna" i fortsättningen. Inte för att jag ens tar illa upp, men av ren princip så uppskattar jag minimalt med "förolämpningar" i kommentarsfältet. Man behöver faktiskt inte skriva någon nedsättande/otrevlig kommentar bara för att försöka komma fram till en poäng. Kommer knappast göra saken bättre på något sätt för din del.



Kom ihåg det nästa gång du vill säga din åsikt på någon annans blogg.

2010-02-28 @ 15:58:38
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0