Kort resumé av dagens roadtrip

Tjena! Den här dagen har varit riktigt, riktigt härlig! Den började vid 09:04 imorse (det var då jag steg upp ur sängen). Efter 09:30 någon gång hämtade Boris upp mig för att sedan hämta Elin och Jocke. Vi åkte vidare till Kopilombolo för att hämta upp Larssa.

Innan vi åkte in till stan åkte vi in till Storheden en kort sväng. Jocke skulle nämligen hämta en dator som hade varit på lagning, men den hade visst inte kommit utan skulle komma lite senare på dagen. Då bestämde vi oss för att dra inte till stan. Och vad väntade där?

De som följt mobilbloggandet idag vet vad jag snackar om.


Underbar thaibuffé på Baan Thai! Dock valde jag fel sötsur sås. I-landsproblem?

Efteråt knallade vi runt lite på stan. Jag letade inte efter något särskilt, men jag köpte ändå en keps från H&M för 20 spänn. Ja, det och så Foo Fighters-skivan Greatest Hits och GTA 4 Episodes From Liberty City.


Efter någon timme på stan gick jag och grabbarna i sällskapet till ett café. Där beställde jag en latte. Den var... inte särskilt smakrik.


När vi blev less på att vandra i stan åkte vi tillbaka till Storheden för att hämta Jockes dator.

Sedan närmade sig kvällens höjdpunkt: vi skulle gå på bio! Men vilken film skulle vi se?


Detta var mitt och Jockes snask till filmen. Larssa hjälpte också till, men vi gav upp när det var halva bägaren kvar (!).


Robert Downey Jr. stod för kvällens underhållning i filmen Sherlock Holmes. Den var riktigt underhållande faktiskt!

Och för de som undrar: om mitt och Jockes snask inte verkade vara mycket, hur mycket skulle det då bli om vi lade ihop allting alla vi fem i sällskapet köpte? Svaret har ni här:


En jävla massa snask!

Efter filmen var det bara att åka hem igen. Fick nästan dåligt samvete för att halva bägaren med popcorn fortfarande var kvar, men ingen av oss förmådde att orka. Istället for vi hemåt med ett självklart pit-stop vid Shellmacken i Töre! En frensch hot dog och en flaska cola senare mådde i alla fall jag bra igen.

Vad kan jag säga? En riktigt härlig dag! Trist bara att mobilen dog under bion. Nåja, shit happens!

Ska jobba imorgon från 15-22 så jag bör gå och lägga mig nu. Hoppas att ni har haft en trevlig torsdag!

Later.


Kommentarer
Postat av: Gustav

åh, jag måste se sherlock holmes! ;D ;D

2010-01-27 @ 19:19:52
URL: http://norrlandsgrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0