Den 13 juli 2010, tisdag

Jodå! Ni slipper inte mig så jäkla enkelt! Nu är jag tillbaka igen efter några dagars uppehåll, och riktigt skönt har det varit måste jag säga. Sedan är det ju också så att jag knappt har haft tid. Det har varit full rulle nästan hela tiden så därför tänker jag ge en kort sammanfattning (i punktform) av dagarna som varit.

I fredags gjorde jag följande:

  • Lyckades varva The Force Unleashed. Nu ska jag klara det på absolut svåraste... om det går, vill säga.
  • Varit ute och gått omkring på marknaden som var inne i centrum under helgen. Kämpat för att inte köpa någon Michael Jackson-tavla för 300 spänn av en man som sålde barspeglar och sådana artiklar. Jag ville faktiskt ett tag, men jag var inte helt övertygad.
  • Återupptäckt hur jäkla kul det är att köra moped, eller Vespa om man så vill. Vilken frihetskänsla!
  • Badad utebastu med Boris och druckit lite nödraketer dels för att värma upp inför lördagen, dels för att fira Boris som fyllde 20 tidigare under förra veckan.
  • Sedan var det dags för utgång. Jag tycker inte riktigt om marknadspriserna på krogarna. Det är liiiite för dyrt. Men skit samma, det är marknad en gång om året.

Det var fredagen det! På lördagen däremot blev det lite intressantare:

  • Storebrorsan (Per) kom hem! Det var kul!
  • Vid halv sju, sjutiden for alla bröderna till våran kusin Niklas för att närvara på en kusinträff. Vi käkade god mat, drack god dryck och hade riktigt trevligt måste jag säga.
  • På väg till krogen fastnade jag en stund hos ett gäng tjejer som hade fest. De höll på och sjunga schlager, tror jag. Typ Carola.
  • Väl inne på krogen var det riktigt kul! Träffade en massa folk både i öltältet och nere på dansgolvet, fortsatte dricka, tände på en cigarr, käkade ganska god hamburgare med strips mitt i natten. Sedan tog det ett bra tag innan jag kom hem. Kom hem vid fem. Då var det sängen som gällde.

Söndagen handlade om återhämning, men inte enbart:

  • Plinkade gitarr.
  • Skurade på jobbet på kvällen.
  • Kollade VM-finalen. Grattis till Spanien antar jag!
  • Köpte en lott med chans att vinna 50.000 kr. Nog för att jag inte kommer att vinna, men man får ju bidra till fotbollen i Norrbotten på något sätt. Dragningen sker till helgen... tror jag?
  • Körde lite mer Vespa! Och kollade när Larssons och Jennifer sparkade lite boll.

Måndagen var jag tvungen att stiga upp lite tidigare än vanligt. Varför? Jag skulle sticka till Muodoslompolo och hälsa på.

  • Det var dessutom därför jag skurade på söndagen. Så att jag kunde ta ledigt igår.
  • På väg dit stötte jag på en massa vägarbeten. Och några renar.
  • Väl framme dricker jag och Anna lite kaffe.
  • Sedan var det dags att nörda lite TV-spel. Jag och Anna konstaterade att Kane & Lynch: Dead Men var ett riktigt dåligt spel. Eller ja, i alla fall jag.
  • Runt fyratiden sticker vi över gränsen (till Finland då) för att käka på Kammari. Det är mer än ett år sedan jag var där för första gången, men stället såg exakt likadant ut. Härligt. Jag beställde någon lövbit med pommes och sallad. Grymt gott!
  • När vi blev less på att hänga i Finland åkte vi tillbaka till Sverige. Vi tog en liten promenad och hälsade på Tobbe ett tag. Dock var han alldeles för seg efter helgens bravader så vi lämnade honom ifred sen.
  • Sista timmen går åt till att spela ännu mer TV-spel.
  • När det var dags att åka hem åkte jag tillbaka via finska sidan eftersom de har lite bättre vägar. Såg djävluskt många renar. Och så höll jag nästan på att somna bakom ratten.
  • Väl hemma så bestämmer sig jag och storebror att kolla Step Brothers då han aldrig hade sett den. Det visade sig vara ett säkert kort.
  • Och hur kan man avrunda kvällen/natten på ett bättre sätt än att köra vespa? Nä, just det. Var väl det jag tänkte.

Sådär! Nu är jag ikapp igen. Nu är allt som vanligt igen. Och just precis som vanligt har inte särskilt mycket hunnit hända än så länge på jobbet. Vad som händer ikväll återstår att se, men jag ska kanske kolla film med båda brorsorna.

Hoppas att ni har haft en trevlig helg! Det har jag haft i alla fall.

Later.

Ps: Fan också! Jag glömde ju fullständigt bort att nämna att brorsan tog med sig ett nytt spel som en kompis till honom hade fixat. UFC Undisputed 2010 heter spelet. Jag och brorsan testade det en stund. Vi hann spela tre träningsmatcher. Jag vann samtliga. Fast det är ju klart; skulle inte förvåna mig om han så småningom krossar mig fullständigt.


Kommentarer
Postat av: bitterfittan

det låter härligt!



nu får du inte ha fler uppehåll ;)

2010-07-13 @ 14:58:56
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: bitterfittan

klart jag har ;)



hur är allt med dig denna svettiga kväll?

2010-07-13 @ 21:04:34
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0