Den 12 juni 2010, lördag

Goddag! Skönt att äntligen få lite helgledigt efter en lång arbetsvecka. Det är inte ofta jag jobbar fem dagar i sträck. Hittills har jag fått ihop 35 timmar på jobbet så jag är nöjd! Vad gjorde då jag efter jobbet? Jo, jag for hem och käkade lite mat, bastade, drack god dryck och sedan begav jag mig in till centrum (tack, morsan!) för att fortsätta kvällen.

Ett tag där blev jag orolig att kvällen skulle sluta i fiasko. Skulle nämligen hämta ut pengar från bankomaten. Uttaget godkändes inte så jag förde över 200 spänn via telesvar in på kortet. Det gick inte efter det heller. Då blev jag riktigt orolig, och det var då jag ringde telesvar igen för att kolla mitt saldo. Rösten sa...

Eller förresten, jag skiter i att skriva det. Det var alldeles för mycket minus för att det ens skulle vara acceptabelt. Fast senare under kvällen fixade det sig någorlunda bra i alla fall.

Kom in på krogen, beställde en Heineken, dansade lite, snackade med folk... ni vet? Som jag vanligtvis brukar göra. Och efter krogbesöket var det dags för ytterligare ett besök, nämligen till gatuköket som hade ställt sig vid centrumkorsningen precis bredvid Kauppis. Jag lovar de drog in mycket cash under kvällen. Personligen var det himmelriket att få i sig käka under den sena timmen. Efter det: en sväng till ABF och sedan hem för att sova.

Och som vanligt inte helt otippat tar det oss till idag! Har inte hunnit göra någonting överhuvudtaget idag. Eller ja. Äta frukost har jag ju hunnit göra i alla fall. I övrigt får jag helt enkelt vänta och se vad dagen har att erbjuda.

Ni får ha en trevlig lördag! Och till alla studenter som läser detta, oavsett varifrån ni kommer: GRATTIS!

Later.

Ps: Det är på datumet EXAKT ett år sedan jag tog studenten! Shiiieet.


Kommentarer
Postat av: bitterfittan

jag glodde fotboll!



då är du trött idag? ;)

2010-06-12 @ 14:45:43
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: anna

hah ajag trodde inte man kunde komma så mkt minus på kontot ;P

2010-06-12 @ 16:37:54
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0