Den 27 juni 2010, söndag

Jag har varken haft tid, lust eller ström nog för att skriva några rader. Med detta sagt så börjar jag beta av en kort sammanfattning av helgen.

På fredag utfördes tävlingen/utmaningen lite här och där i Pajala. Bland annat skulle någon klättra upp i ett träd, någon skulle öppna en bärs/annan alkoholhaltig dryck på ett tag o.s.v. Priset var: vitt vin och en påse chips. Senare på kvällen åkte jag och några andra till Erkheikkibacken för att medverka på Meänfestivaali där bland annat Calle Christiansson Skulle uppträda senare under kvällen. Såhär i efterhand kanske det inte var värt att betala 300 spänn enbart för att se Calle (som enligt utsagor från andra som var där var dålig), men vad spelar det för roll när umgänget var bra? Senare under natten var det bara att fara hem.

Lördagen börjar med att jag vaknar tidigt, somnar om, vaknar normal tid, somnar om för att sedan vakna sen tid. När jag träffade morsan och farsan får jag veta att det var strömavbrott. Detta höll i sig ett bra tag, i över två timmar åtminstone. Sedan blev det ett litet strömavbrott igen. När väl strömmen kom tillbaka kollade jag The Big Bang Theory hos Larssons som många andra dagar i veckan.

Det var min helg lite kortfattat. Ikväll har jag ingen aning om vad jag ska göra. Kanske far jag och sparkar lite boll med några gubbar ikväll, kanske inte. Jag får vänta och se.

Hoppas att ni har haft en trevlig helg!

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0