Jag vill egentligen ha sömn

Herregud. Herre - JÄVLA - gud. Jag är så sjukt less på att stiga upp innan 8. Seriöst, imorgon ska jag slagga till tidigast 12. Minst!

Nåja, strunt samma i det nu. Jag skrev aldrig något efter vistelsen i Muodos igår så jag gör det nu.



Innan jag började åka norrut var jag på MiROi för andra dagen i rad. Dock kunde jag inte vara där längre än till halv 11. Skälet till detta är ganska uppenbart. Nästan exakt 12, efter ca 1 ½ timmes bilkörande, kommer jag fram. Jag ska sammanfatta vistelsen så här:

Kaffe, bullar, Assassins Creed 2, internet (främst facebook), promenad, utbildningsjakt, minikorvar och pommes, lite mer internet, konversationer, en massa svammel, en massa garv och bara allmänt awesome!

Sedan var det dags för mig att bege mig hemåt igen. Kommer hem runt 20:30. Sticker sedan till Jocke för att glo film som vanligt. I vanlig ordning var det jag, Jocke, Boris, Elin och Lina. Vi började kolla Bröllopsfotografen men den hackade lite av och till. Tillslut började filmen hacka något så djävulskt så vi lade ner verksamheten. Jag och Jocke bestämde oss för att fara ut och glida lite bil efter att vi kört hem de andra. Det var nice.

Das Ende.

Idag känner jag lite irritation i halsen igen, men det går säkert över allteftersom dagen fortskrider. Anledningen då till att jag, för tredje dagen i rad, har stigit upp innan 8 är väldigt enkel: jag var tvungen att köra brorsan till sin APU idag igen. Nu kanske ni undrar: kan inte brorsan ta bilen själv? Nej. För det första så har jag inte riktigt släppt incidenten från i tisdag. Ni vet, när det var oväder på kvällen? Diket? Med bilen i? För det andra: jag måste själv komma till MiROi idag igen.

Hur är det möjligt att behöva gå tre dagar i rad till MiROi? Jag vet faktiskt inte.

Jaja, jag måste gå och fylla i ett formulär inför dagens möte. Om vi inte hörs senare så får ni ha en trevlig torsdag!

Later.

P.S. För de som undrar så är Muodos en förtkortning på Muodoslompolo. Något nytt som jag också har lärt mig igår är att man skriver Muodoslompolo med p istället för b. Det visste jag inte förut då jag tänkt att det var likadan stavning i slutet som det är i Korpilombolo. Nåja, man lär sig något nytt varje dag.

P.SNr2. Jag slänger in några smarta ord nu. Har inte gjort det på länge.

Alla världens storheter väger inte upp en vän.


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Jag är verkligen inte heller en morgonmänniska. Hatar att gå upp tidigt!

2010-03-04 @ 22:21:44
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0