Kaffedrickare med ekonomiskt slarv






Ungefär såhär ser jag ut när jag dricker kaffe. Eller?

Äntligen sitter jag på jobbet igen! Skönt att ha någonting att göra under dagarna. Nu är det ju inte särskilt mycket folk och badar, men det är ju måndag och varmt som tusan! Snart kommer skolungdomar samt finska vattengympa-tanter (och kanske någon enstaka gubbe också) i mängder. Det får man i alla fall hoppas.

Jag beslutade mig för att jogga in till centrum, närmare bestämt till banken. Jag skulle föra över lite pengar åt kusinen, men han var inte på plats. Då for jag istället till kiosken och löste ut mitt första plusgirobelopp från jobbgarantin (2250kr ungefär, om jag kommer ihåg rätt) och sedan lämade jag ett kuvert med pengarna på banken åt kusinen min.

Alldeles precis i skrivande stund avslutade jag min första kopp kaffe. Samtidigt surar jag lite över att jag lyckades tappa bort några sedlar jag fick över efter att jag tillhandahållit pengarna till kusinen. Jag har ingen aning om hur det gick till. Ena sekunden hade jag de i handen och helt plötsligt så var de borta. Typiskt... Nåja, man ska inte gråta över spilld mjölk! Ursäkta mig, jag formulerar om mig: man ska inte gråta över borttappade pengar! Det går ju att tjäna in nya.

Ska börja förbereda en liten recension av filmen Gran Torino som jag såg i lördags så kolla in här lite senare!

Later.

Kommentarer
Postat av: Christobal

Får du gubbränder på kaffekoppen? Det får jag.

2010-05-17 @ 22:34:27
Postat av: Anders

Om det är det jag tror att det är, Chrille, så... ja, det händer ibland.

2010-05-18 @ 00:18:08
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/
Postat av: Christobal

Jag får konstant. Börjar misstänka en eventuell stroke i underläppen varje gång jag ska dricka kaffe.

2010-05-18 @ 18:23:55
Postat av: Anders

Ja, fy fan. Livet är inte lätt vissa gånger. Om besvären fortsätter får du nästan överväga att börja dricka kaffe via sugrör.

2010-05-18 @ 18:43:43
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0