Den 19 maj 2010, onsdag

God eftermiddag! Jag har vaknat betydligt tidigare än man kan tro: redan vid femtiden imorse var jag uppe. Detta för att jag for till Luleå en sväng under dagen.

Jag, Boris, Elin och Carro for iväg med bilen runt halv sjutiden mot Luleå och Kallax flygplats. Elin och Carro sticker iväg två veckor till Alicante, Spanien. Lite härligt kan jag tycka! Direkt efter det stack jag och Boris vidare till Storheden för lite shopping. Där investerade jag bland annat i ett par svarta träningshorts, en halv platta Pepsi och två MAXI BAGS från OLW. Man vet aldrig när de kan komma till hands...

Vidare for jag och Boris till Gammelstad för att försöka hitta en pizzeria, men vi irrade runt inne i kyrkbyn ett tag innan vi hittade dit. Där käkade vi lunch (som bestod av en pizza med tonfisk och räkor för min del) tillsammans med Magnus Jatko som till vardags spelar fotboll i Ohtanajärvi. Det var trevligt och vi avslutade med en kopp kaffe innan jag och Boris började bege oss hemåt igen.

När jag kom hem bestämde jag mig för att ta en liten joggingtur. Ca 3/4 av sträckan in till centrum och sedan vända tillbaka hem. Jag sprang, tro det eller ej, hela vägen upp till gården på backen med soptunnan efter mig. Jag tänkte att det var lika bra att passa på att ta med den. Efter det var (läs: är) mina ben helt slut och värkte. Får lov att hoppas att det går lite bättre i fortsättningen, men det var bra att jag klarade hela vägen i alla fall. Här följer en illustration på hur trött jag var efteråt:


Jag passade även på att sola en liten stund innan jag gick in och spelade gitarr för att lite senare duscha. De nya shortsen som syns i bild invigdes redan under lunchen och hemresan.

Ikväll så blir det mest troligt att kolla någon utav Rockyfilmerna. Utöver det vet jag inte. Kanske en promenad om jag pallar, eller rättare sagt: om mina BEN pallar.

Hoppas att ni har haft en trevlig onsdag!

Later.

P.S. Köttdebatten som jag skrev om igår ger en mycket att tänka på. Nu menar jag inte att jag ska gå och bli vegan, utan tycker debatten i sig är lite intressant. Får en att undra lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0