Jag försökte bara få igång stället

Jag har inte haft tid att skriva någonting på grund av att annat har tagit upp min tid sedan fredag. Nåja, jag ger en sammanfattning av helgen nu! Varning för långt inlägg.

Måste påpeka att innan bastubadet käkade jag grillbuffé på Smedjan runt tjugo i, kvart i sju. Det var riktigt gott. Senare, runt tjugo i åtta på fredagskvällen, kom Jocke och Alle (a.k.a Allebayor) för att bada utebastu. Det var grymt skönt att sitta där och snacka om en massa grejer. Jag skäms nästan över att jag inte har använt utebastun särskilt ofta. Borde ta mig fan använda den oftare! Jag tror att vi satt i bastun i drygt en timme innan Antti.T hämtade upp oss för att sedan ta det lugnt hemma hos Antti. Efter ett tag fick Jocke världens sug på att spela kubb så vi plockade fram kubbspelet och började lira. Vi spelade i tre omgångar för att sedan sticka ner till Logen som låg nästan bredvid huset.

Jag såg faktiskt lite fram emot det eftersom det var karaokekväll där. Väl på plats så möts vi inte av den yngsta generationen precis. Jag lovar, majoriteten var 50+. Det som bjöds på i musikväg när vi kom dit var finsk dansbandsmusik. Det var då jag fick den alldeles "briljanta idén" att jag skulle liva upp stället genom att dra en solo-performance. Jag gick fram till de som ansvarade för låtlistorna och frågade om de hade You Give Love A Bad Name av Bon Jovi. Det hade de. Var bara tvungen att vänta på ytterligare ett nummer med finsk dansbandsmusik. Sedan var det min tur. Just i det tillfället tänkte jag att jag skulle försöka få igång stället med lite rock. För att försöka få den där rockkänslan så förvrängde jag rösten en smula och tog i.

Några minuter senare när låten tog slut möttes jag av jubel. Jocke lyckades få fanskapet, eller i alla fall mina vrål, på film. Just under fredagskvällen såg jag det som en kul grej, men faktum är: för det första lät det förjävligt, och för det andra så hjälpte min performance inte att få igång stämningen helt och hållet eftersom finska dansbandsmusiken gick på direkt efteråt. Nåja, bortsett från att detta lätt hamnar på topp-10 mest pinsamma grejerna jag någonsin gjort så var det ju kul.

Kort efteråt börjar jag snacka med en kille och senare kom killens flickvän/fru för att delta i våran konversation. Det visade sig att även denna kvinna kom från Sundbybergsområdet, precis som mig. Världen är bra liten ibland alltså. Runt halv ettiden var det dags att dra vidare till Smedjan. Där bjöds på Blues-gitarr, Sex on the beach och knäckebröd som jag av någon anledning smulade ner i min drink. Nåja, man måste ju testa sig fram här i livet. Sedan händer inte så mycket mer. Efterfest hos Martin.P innan jag bestämmer mig för att knalla hem någon gång efter tre på natten.


På lördagen steg jag upp riktigt sent så det jag hann med att göra var att kolla fotboll (Djurgården - Gefle), lira brännboll ett tag, kolla Champions League-finalen, glida samt kolla Rocky III innan jag fick nog och for hem. Jag tror inte särskilt mycket mer hände. Jag lägger till sen ifall jag har missat något.

Och efter två dagars inaktivitet leder det oss till idag. Idag har jag endast hunnit kolla fotboll i Aapua mellan Ohtanajärvi/Aapua FF och Morön. Tyvärr torskade Ohtana med 2-0. Tycker att matchen borde ha blivit 1-1 istället. Jag övervägde att fara och spela fotboll med några gubbar idag, men jag ids inte. Inte idag. Nu vill jag bara ta det lugnt och invänta den nya veckan och se vad den har att erbjuda. Snart: käka flintastek.

Hoppas att helgen varit till er belåtenhet!

Later.

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: det kan jag lova att den var :D

2010-05-23 @ 18:28:23
URL: http://grymtroligperson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0