Sammanfattning av helgen

Jag ber på förhand om ursäkt för bristande uppdatering. Har nämligen varken haft tid, lust eller ork för att skriva någonting. Men förhoppningsvis är det okej, för jag ska ge er en sammanfattning av det som har hänt sedan senast.

På lördagen efter att jag slutade jobba så kollade jag fotboll mellan Pajala IF och Bredåker (tror jag de hette). Pajala vann med 2-1 efter att Boris sänkte 2:an på straff i 89:e minuten. Rätt kyligt kan jag tycka. Direkt efter matchen hämtade jag upp Hector hemifrån sig samt morsan från busstationen. Kvällens plan gick ut på följande: bada bastu och dricka god dryck. Eller ja, i alla fall för de andra som var och bastade. Jag hade bestämt mig tidigare under dagen att agera chaufför på kvällen. Fast det hindrade mig inte från att fara in på krogen och ta mig ett glas.

Alltså, ett glas cola. Få inga idéer nu!

Fast jag var inte där särskilt lång stund. Var där inne till efter 1-tiden någon gång, sedan satt jag i bilen ända fram till 4-tiden på morgonen och körde runt. Nog hade det säkert varit roligare att ställa bilen hemma och druckit någon god drink på krogen, men kvällen/natten var ändå hyfsat intressant. Efter fyra hade jag skjutsat hem de flesta och for hem. Somnade dock inte förrän vid 6.

Dagen därpå vaknar jag runt 11:40 då Boris frågar om jag skulle med och käka. Jag följde med och käkade med några jag hade skjutsat igår då dem också skulle käka. En sak jag inte riktigt förstod under söndagen var varför jag kände mig bakis fast jag inte hade druckit. Jag var slut i kroppen och huvudet. Det enda som kunde göras åt det var att hyra filmer. Jag och Boris kollade igenom två filmer igår: Fast & Furious och Couples Retreat (Trubbel I Paradiset). De var rätt sköna båda två.

Och nu är det återigen en ny vecka och veckan börjar med måndag (precis som det altid har gjort). Idag har jag bara hunnit vakna och fixat lite med en ansökan jag har fyllt i. Och vad är det för ansökan, kanske ni undrar nu? Jo, det är såhär, va...

Jag har ansökt om utlandsstudier.

Foto & Journalistik är det som jag har ansökt till. Nu återstår det att se om jag kommer in eller inte. Tror att det var sista ansökningsdagen idag (om jag inte missminner mig). Skulle jag komma in... det återstår att se vad som händer.
Klockan är nu 17:59 i skrivande stund och jag har bara ätit en hamburgare och en bit Mors Dags-tårta. Funderar på att laga till en riktigt festmåltid och pressa i mig.

Hoppas att ni har haft en trevlig helg och att ni har haft en bra start på veckan!

Later.

P.S. Igår regnade det och samtidigt bildades två regnbågar. Jag kollade hur bågarna gick och såg att bågarna slutade ungefär vid älven nedanför våran backe. Jag gick ner till älven och stod ca 40 meter ifrån den. Så nära en regnbåge har jag aldrig stått tidigare så det kan jag bocka av.

Dessutom kan jag konfirmera att jag inte såg något guld vid regnbågens slut. I alla fall inte i en stor gryta.

Kommentarer
Postat av: anna

den där couples retreat var rätt kul har jag för mig. men jag gillar verkligen kristen bell också :)

2010-05-31 @ 19:27:31
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0