Köpa juklappar i november?

Jag har nyligen kommit hem från La Cumbre, en statsdel av Santa Barbara, dit jag åkte med Daniel. Han skulle köpa en jacka på Macy´s så jag bestämde mig för att följa med honom. För er som undrar vad Macy´s är så kan man jämföra det med Åhlens. Där finns lite allt möjligt från kläder och parfymer till väskor, accessoarer, skor etc. Medan han rännde runt för att hitta sin jacka bestämde jag mig för att kolla runt lite grann. Jag hittade en riktigt snygg jacka. Gröngrå, tror jag om jag inte missminner mig. Dock bestämde jag mig för att inte köpa den. Jag menar... den jackan hade varit perfekt hemma i Sverige, men när jag är på ett ställe där det för tillfället är runt 25-30 plusgrader under dagarna, när ska jag använda den? Skulle kännas meningslöst att köpa den och sedan inte kunna använda den förrän nästa år. Fast jag kommer nog att hålla utkik efter en sådan jacka, och utifall jag hittar en liknande till nästa år ska jag nog köpa en sådan.

Efter det så gick vi runt lite grann och kollade runt på lite prylar. Till slut gick vi till kassan. Han köpte sin jacka och jag...

Jag införskaffade årets första julklapp! Inte till mig själv då... Nu kanske ni tror att jag har fått solsting eller något: julhandla i november? Jag kan förvisso hålla med om att det är rätt tidigt, men jag är inte ensam om att vara tidig. Jag återkommer till detta.

Efter Macy´s gick vi till en mexikansk motsvarighet till McDonalds (syftar på tiden man får sin beställning). Jag och Daniel beställade varsin burrito, men inte vilken burrito som helst: våra absolut första burritos någonsin! Enligt mig var det helt okej! Jag blev dock så jäkla mätt, och det tog inte alls lång tid. Två burritosbitar var fick vi. Jag hinner knappt börja på min andra innan det tar stopp. Snacka om effektivitet!

Direkt efter våra försök att käka upp all burrito som var kvar tog vi bussen till Ralph´s för att handla lite grann. Och nu ska jag förklara för er varför jag inte är den enda som är tidigt ute! Förra helgen var det halloween, fast det har väl ingen missat? Hoppas jag inte i alla fall. På Ralph´s fanns det fortfarande några halloweenartiklar kvar, men butiken hade fått tillökning:

Juldekorationer! Vi snackar tomteluvor, kaneldoftande kottar, julbelysning och vad det nu mer fanns där! Om ni tycker att jag är tidigt ute: holy shit!


Av yrkesproffisionella skäl kommer jag inte att avslöja vad påsen nedanför innehåller. Fast den glada minen kan jag bjuda på!



Förresten, är jag verkligen den enda som har börja handla julklappar redan nu? Finns det några av er läsare som har börjat med julhandeln ännu?

Kommentarer
Postat av: Carro

Duktig du är! Nopp jag har inte börjat ännu men kanske dags att göra det. När kommer du hem anders? :)

2010-11-07 @ 13:32:29
URL: http://youfeedmyheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gulle dig, jag önskar mig bara många varma, lagom hårda kramar, som bara du kan ge!

2010-11-09 @ 14:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0