I´ve got a bad feeling about this

Greetings from Santa Barbara. Nu sitter jag här igen, med en sådan jobbig känsla då jag inte riktigt vet hur jag ska gå till väga med någonting. Bortsett från valet som ska täckas ikväll så ska jag ha en story presentation i J121 nästa vecka tisdag. Vad är problemet? Jag har bara blivit tilldelad en story att skriva under terminen som har gått. Min lärare menar på att jag måste snacka med redaktörerna om det. Hon tillade även att jag var en del av problemet.

Vi stannar upp en stund. Jag kan medge att jag har varit dålig på att täcka mitt område på ett tillfredställande sätt. Måhända att jag har varit antingen feg eller haft andra grejer att tänka på, men vad kan jag göra om jag inte har blivit tilldelad fler stories att skriva? Till mitt försvar måste jag tillägga att jag faktiskt har skickat in i alla fall två story proposals. Kanske inte är nog många, men ingen ska kunna säga att jag inte har bidragit. Sedan ifall de inte läggs upp i någon budget... det kan inte jag kontrollera.

Jag kan räkna upp för er (i turordning) vad jag hittills har gjort för The Channels:

1. En recension av filmen Takers (som aldrig blev publicerad på grund av felaktig uppladdning).
2. Min feature om Troy Peters, killen som stack till Montenegro för lära ut konsten att laga mat åt bland annat döva barn.
3. Två stycken avsnitt av Voices. Eller tre om man räknar med den förra veckan då jag fotade.
4. Min recension av Star Wars: The Force Unleashed 2 (som för övrigt går att läsa här).

Och det är det, om jag inte har missat någonting. Vad fan ska jag göra? Jag har i alla fall skickat ett mail till en av redaktörerna som är svensk. Förhoppningsvis kan jag få någon vägledning. I övrigt: hoppas på ett mirakel.

Om vi nu släpper det negativa ett tag (morsan gillar inte när jag är negativ): efter mina morgonlektioner sitter jag nu hemma, har käkat en pizza slice och ska snart börja förbereda mig inför valet ikväll. Om ni har några lyckönskningar alls: skicka de gärna till mig! Kan behöva de riktigt mycket för tillfället.

Det enda jag kan göra nu är väl att ta skiten som en man, och helt enkelt försöka göra det bästa utav det. Hoppas i alla fall att ni har det bra där hemma i Sverige!


Kommentarer
Postat av: jessica

Ja något lurt är det ju allt, för de funkar inte riktigt :P

2010-11-04 @ 16:25:48
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0