So I covered the election Tuesday night, right?

Snacka om att jag har varit dålig på att uppdatera sedan tisdag. Jag ska sammanfatta lite kort vad som har hänt sedan senaste inlägget.

Under tisdagen var jag som sagt ute och täckte valet. Medan några journalistikstudenter täckte guvernörsracet täckte jag och min grupp beslutet om Measure T, ett förslag att stänga ner alla apotek som säljer medicinsk marijuana till patienter inom Santa Barbara. Vad kan jag då berätta om den här kvällen? Relativt tråkigt och tidskrävande, men självklart är det bra med denna erfarenhet! Min grupp började på ett ställe som heter The Brewhouse som en bit nedanför Cliff Drive (på en gata som heter Montecito Street rätt nära tågstationen). Där hölls ett party för Mike Stoker som var kandidat till... jag skriver det på engelska istället: 35th District Assembly. Jag har inte den blekaste aning om vad det innebär, men det är väl förståeligt.

Där gick jag och David (som också var med i min grupp) runt för att samla citat av några högt uppsatta personer i Santa Barbara, medan den andra hälften av vår grupp (Dylan och Megan) åkte till ett ställe som heter Victoria Court för att göra samma sak. Senare på kvällen, efter elva någon gång, samlades vi alla vid tågstationnen för att utbyta införmation och citat. Kort därefter fick jag skjuts hem av Megan, och när jag väl kom hem var det bara att sätta igång. Bara för att tillägga: vi skulle arbeta tillsammans, men alla skulle skriva och skicka in ett egetskrivet reportage.

Rätt som det är så var klockan runt sextiden på morgonen. Jag hade alltså skrivit i drygt sex timmar på mitt reportage. Runt sjutiden var jag nästan klar, men jag bestämde mig för att ta en tupplur på tre timmar. På så sätt skulle jag hinna få lite sömn och ändå ha tid att skriva färdigt. Vid tiotiden ringde väckarklockan och då ver det bara finjustering som gällde. Skickar till slut in mitt reportage vid elvatiden och bestämmer mig för att slagga en timme extra innan jag stack på Digital Imaging.

Sedan under onsdagskvällen hände det inte så mycket mer. Jag hade kunnat blogga, men jag låg mestadels i soffan, snackade med Erik och surfade på Facebook.

Idag är det torsdag, fast snart är den slut. Jag har varit på mina journalistiklektioner och sedan varit hem och käkat lite. Dessutom har jag med kort varsel blivit tilldelad en story som jag, förhoppningsvis, blir klar med innan måndag. Jag ska intervjua en lärare, från City College, inför en uppläsning av några dikter hon skrivit. Denna kommer äga rum nästa veckas onsdag. Detta innebär att jag har deadline till måndag. Fast om jag inte hinner till måndag så kommer den att publiceras online.

Tja, jag tar vilken story jag än kan få. Måste i alla fall ha någonting vettigt att presentera på tisdag så förhoppningsvis gör jag ett bra jobb och får relativt god kritik på den. Skulle vara skönt att slippa behöva tänka på det.

Utöver det så har jag även min recension av en coffee shop att skicka in innan imorgon bitti. Vilken tur att jag redan är klar med den då! Jag var till ett ställe som heter The French Press tidigare under kvällen, drack några koffeindrycker och hängde för att få en uppfattning om hur stället var. Ni får läsa den när den kommer upp på nätet. Eller i pappersupplaga, ifall några SBCC-studenter läser detta. Jag kommer faktiskt inte ihåg ifall det är pappersupplaga nästa vecka. I vilket fall som helst: håll utkik! Jag kommer att länka här när recensionen publiceras.

I övrigt hoppas jag att ni har det bra där hemma i Sverige!


Ps1: På väg till The French Press såg jag en gubbe i rullstol (har för mig att han är uteliggare, har sett honom förut) som korsade vägen. Han blev nästan påkörd av två cyklister som cyklade mot rött. Upprörd blev han. Följande ord skrek han efter dem: "Didn´t you see the light? It was red! Motherfuckers!"

Det är mycket action i Santa Barbara ska ni veta.

Ps2: Det har varit riktigt bra väder i Santa Barbara de senaste dagarna! Har svettats som en gris på väg till och från skolan. Kan i och för bero på att jag har haft tjocktröja på mig (trodde väl det skulle bli kallt, det är ju trots allt november), men det verkar som att november är en varm månad. Till helgen måste jag i alla fall ta mig tid att hänga vid poolen! Har inte gjort det på flera veckors tid nu. Med tanke på alla uppgifter/läxor har jag liksom aldrig funnit tid till det, men nu jävlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0