Tyrone, Summerland and Seinfeld

Greetings from Santa Barbara! Dags för ytterligare en sammanfattning av de gånga dagarna.

Må hända att ni börjar bli less på min bristande uppdatering, men det får ni stå ut med.

Man kan egentligen sammanfatta helgen genom att säga att den har varit väldigt chill med en gnutta fest och ett jävligt skumt möte. På lördagen fick jag idé om att jag skulle försöka festa bort de sista bacillerna. Först stack jag på stan och käkade på Panda Express med Emil för att sedan åka till Mesa för en kopp kaffe. Kort därefter drog vi runt och började plocka lite goda drycker från Albertsons för att sedan bli hämtade av Dan.

Började sedan dricka lite grann och runt åttatiden på kvällen gick jag och Emil till Harbor Heights för att hänga lite med Briitta, hennes kompis Frida, Adam, Andreas, Anna och Malin. Efter någon timme eller så drog vi alla till Buena Vista. Där fortsatte vi innan några av oss drog iväg till Summerland som ligger i utkanten av Santa Barbara.

Men innan dess fick jag uppleva det skummaste mötet någonsin. Det var då jag träffade Tyrone.

Av hans stil att döma borde jag inte ens ha börjat snacka med honom, men vad gör man inte efter någon Bud i kroppen? Hursomhelst, vi konverserade ett tag. Han var märkbart... hur ska jag uttrycka mig? Hög är nog det närmaste jag kan komma.

Efter ett tag var det snack om att han var homosexuell och rätt som det var var han väldigt "offensiv" på ett ytterst oprovocerat sätt. Jag joggade ifrån honom efter en stund, och jag fick i efterhand höra hur Bill (vår apartment manager) hade jagat Tyrone med en tazer.

Vilken jävla vecka, va? Det började spännande med en bilbrand, och nu detta? Detta ställe kommer aldrig sluta förvåna mig.

Nåja, han är historia nu. Jag, Briitta och Frida drog till en fest i Summerland där några svenskar bodde. Vi anlände till ett hus som låg precis vid stranden. Huset var riktigt nice, både utvändigt och invändigt, med tillbehör som terass, grill och bord samt stolar. Ender ett x antal timmar hängde jag där och hade trevligt. Senare på kvällen fick jag skjuts hem med en snubbe vid namn Billy. Jag åkte hem med Pontus, en snubbe som bor på tredje våningen ovanför mig. Väl hemma var det bara att lägga sig.

Under söndagen var det mest chill som gällde, trots att jag mådde bra mycket bättre än de tidigare dagarna.

På måndagen började skolan igen. Jag gick på Introduction to multimedia och hade lika långtråkigt som vanligt. Jag gick hem och chillade under kvällen. Det hände inte så överdrivet mycket, men det var ganska skönt det.

Undert tisdagen har jag varit på staff meeting och webdesign. Efter det drog jag hem och käkade för att sedan lira lite Skate 3 på Xboxen. Dan skaffade det någon gång förra veckan, men jag har börjat lira det nu också. Jag måste säga att det är ett rätt kul spel. Passade även på att fixa med lite tvätt. Tänkte att det kunde vara bra med rena kläder inför journalistikmässan i Sacramento. På torsdagmorgon åker jag iväg och blir borta hela helgen, men mer om det senare.

Ännu senare på kvällen drar jag ner till Haley för att hämta Elin då vi fick idén att dra ner till stan för att käka. Vi planerade att dra till Kahuna Grill, men när vi väl kom dit så var det stängt. Samma sak med The Habit. Vi fortsatte knalla ner för State Street för att hitta något lämpligt ställe. Jag fick idén om att dra till Subway lågt nere på State Street, men de hade visst flyttat ut ur byggnaden. Det hela resulterade i en lång promenad för att sedan ta en pit-stop på 7Eleven för att i sin tur ta bussen hem och tillaga lite chicken nuggets och spaghetti.

Sedan försökte vi även kolla på kvällens avsnitt av Conan O'Brien, men det var någonting extraordinärt fel med sändningen. Flera minuters svart ruta följt av flera minuters reklam, följt av att samma stycke spelades upp tre gånger i rad, mer svart samt ett segment från kvällens avsnitt. Sedan blev det så fel att ett väldigt gammalt avsnitt spelades upp resten av sändningstiden.

Nåväl, det kan ju inte bli rätt varje gång. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!


Ps: Glömde ju fullständigt bort att jag och Dan har bokat biljetter till en stand-upföreställning med Jerry Seinfeld. Nästa veckas fredag kommer vi se snubben som är känd från... ja, Seinfeld.

Kommentarer
Postat av: milka

Hoja, vad avundsjuk jag blir på allt du är med om! :)

2011-04-09 @ 15:00:14
URL: http://milkafembro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0