Första Storyn För Terminen eller Varför Är Du Så Hemlighetsfull?

Greetings from Santa Barbara.

Vilken. Jävla. Morgon.

Självklart skulle jag vara vaken så sent som möjligt. Jag stod typ mellan valet och kvalet ifall jag skulle lägga mig eller vaka. Det slutade i alla fall med att jag somnade och stiger sedan upp ur sängen klockan runt 11:30. Då är jag redan tjugo minuter försenad. Nåja, jag plockade fram första bästa plagg och begav mig till skolan.

Jag kommer hellre försent än att inte komma alls.

Jag kom i alla fall lagom till lektionen för att få min första story tilldelad åt mig. Vad det är för story berättar jag lite mer om en annan gång när jag har läst på lite bättre. Jag har även en idé till en "personal column" som jag funderar på att skicka in som "story proposal", men det berättar jag också om vid ett annat tillfälle.

Efter lektionen gick jag till labet för att spana in sidan jag ska jobba på imorgon. Som jag tidigare har nämnt så kommer jag att jobba exakt samma sida i nästa veckas upplaga. Det enda som är skillnaden den här gången är att det är två helt olika krönikor, men utöver det är det exakt samma sak som förra veckan.

Kort efter labbet stack jag till cafeterian för lite snabbt käk i form av en macka och en Mountain Dew. Gick direkt till Webdesignen efter det, men vi hade ingen lektion idag. Yes! Då var det bara att gå hem, men innan jag gjorde det ventilerade jag lite idéer med min lärare Mike. Jag har två idéer hittills, men jag berättar mer när jag har bestämt mig.

Just nu sitter/ligger jag i  soffan och chillar. Ska alldeles strax hoppa in i duschen (det behövs verkligen). Vem vet? Jag kanske passar på att raka mig samtidigt (det behövs nog också). I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0