Happy Valentine's Day y'all!

Greetings from Santa Barbara! Nu när jag har tid och energi ska jag tala om för er vad jag har haft för mig de senaste dagarna.

På torsdagen hade jag staff meeting med The Channels som vanligt samt webdesign. Det hände inte så överdrivet mycket under lektionerna. Har blivit tilldelad en ny story. Den här gången ska jag skriva om ett jazzband från SBCC som har blivit nominerad som topp-5 bästa jazzband på universitetsnivå, typ. Kommer inte ihåg exakt, men jag berättar lite mer när jag har bättre grepp på saker och ting.

Efter webdesignen fortsatte jag jobba på min story om biljettkontoret som två studenter hade startat. Frsökte under kvällen få tag på en till person för min story, men det gick tyvärr inte så bra. Ringde personen några gånger, men fick inte något svar. Däremot ringde jag till en av killarna jag intervjuade i onsdags och snacka med honom om Foo Fighters.

Ni kommer väl ihåg när jag försökte komma in på Foo Fighters för ungefär två veckor sedan? De här grabbarna jobbade med ett annat biljettkontor som fick hit de. Vill ni dessutom veta en till sjuk grej? Foo Fighters gitarrist, Chris Shiflett, kommer från Santa Barbara! Vad fan är oddsen på att allt det här händer?!

Nåja, efter mycket om och men fick jag äntligen färdigt min story. Jag satt uppe hur länge som helst den natten och finjusterade på den. Efteråt ställde jag mig frågan om det var värt då jag ändå råkade däcka i soffan, som i sin tur ledde till att min editor ringde mig klockan halv nio på morgonen och frågade var min story var.

Japp, jag var då tvungen att skicka in min story en halvtimme efter deadline. Värt...

Nåja, den är nu i alla fall. Om ni inte redan har spanat in den kan ni se den här.

På fredagen hade jag production i tre timmar. Den här gången skrev vi rubriker och underrubriker online. Det tog ett tag att lära sig det, men förhoppningsvis kan jag det nu. Efter production gick jag hem, lagade lite käk och gick sedan på check-out orientation för min fotokurs. Det var bara att lyssna på vad handledaren hade att säga, fylla i lite formulär och göra ett quiz. Sedan var det klart och jag gick hem för att göra... tja, praktiskt taget ingenting.

Jag däckade så jävla hårt i soffan i fredags. Jag passade på att försöka ta igenom en massa förlorade sömntimmar natten mot lördag.

Under lördagen hände det inte så överdrivet mycket. Steg upp efter tre någon gång. Drack några Bud's under kvällen. Och lirade lite TV-spel. Det var ganska chill. Senare på natten chattade jag lite med Boris. Har inte chattat med honom på svinigt länge! Oacceptabelt hur jävla längesen det var!

Hursomhelst, under söndagen gjorde jag inte så överdrivet mycket. Mest chillande, men också en del plugg med multimedian. Fy fan vad jag hatar den kursen...

Och idag är det måndag. Inte vilken måndag som helst, utan alla hjärtans dag! Eller Valentine's Day som det heter här i staterna. Har haft multimedia (urk!) och sedan gick jag hem för att laga lite käk. Kommer nog bara att chilla hela kvällen. En promenad skulle sitta fint.

Happy Valentine's Day y'all! Hoppas att alltwing är bra mer er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0