Jag chillar järnet... eller?

Greetings from Santa Barbara! Fyra dagars ledighet har verkligen satt sig ordentligt i systemet. Har inte gjort någonting som kan kallas vettigt. Min arbetsrytm har satts lite ur fokus, men jag återkommer till det senare i inlägget.

Lördagskvällen var väldigt tråkig. Det hade regnet hela dagen och jag var väldigt omotiverad till att göra någonting överhuvudtaget. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde under kvällen, men jag chillade nog bara järnet.

Söndagen ägnades åt att fixa min fotouppgift jag hade i läxa till onsdag. Fem bilder i direkt solljus, fem bilder i skugga. Viktor fick agera modell. Resultatet blev väl bra även fast solen var lite för långt ner.

Vi får väl se vad Jezaira säger på onsdag. Tekniskt sett så borde det vara rätt inställningar.

Kvällen spenderades i 224:an. Där lirade jag lite Nintendo Wii och jag testade även på grabbarnas nya dryckesspel de designat. Det går helt enkelt ut på att kasta små kulor mot en darttavla i papper som är fäst på kylskåpet. På "darttavlan" står olika uppmaningar i form av dryckesmängd och klädbyte etc. och kulorna är magnetiska som gör att de fastnar på kylskåpet. Jag körde dock inte med dryck utan jag och Emil körde några rundor på skoj.

Det gick så långt att jag nästan fick tennisarmbåge under kvällen så mycket som jag kastade.

Klockan blev typ efter tre, sedan fyra och runt halv sex somnade jag nog. På måndagen steg jag upp runt tre. Gjorde inte så överdrivet mycket under dagen eller kvällen. Jag chillade väl järnet, antar jag.

Och det tar oss till tisdagen, det vill säga idag för min del. Jag började med att ha staff meeting för att direkt efteråt gå till min källas kontor och boka intervjutid på torsdag. Jag skriver en artikel om ett jazz band från skolan som blivit nominerad topp-fem jazzband på universitetsnivå internationellt. Och i september ska de närvara på en jazzfestival i Monterey.

Det är det jag skriver om. Blir dock tight med tid då jag ska intervjua alla mina källor på torsdag. Det är så det går när man inte får kontakt med personer några dagar tidigare. Typiskt...

Nåja, jag kan väl offra lite skönhetssömn. Det är jag ju bra på.

Hursomhelst, efter det gick jag till webdesignen och där gick vi igenom lite grejer vi ska göra den här veckan. Bland annat ska vi visa en skiss på våra hemsidor vi kommer att jobba med under terminen. Vi ska också skicka in en övning där vi ska dela upp en grej i mindre bilder eller något i den stilen.

Sedan gick jag hem och började skriva ner lite bakgrundsinformation till min story. Jag tänkte att det är bra att bli av med så mycket som möjligt innan jag har fått mer information och citat från källorna.

Nu vet ni i alla fall vad jag har att jobba med. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0