Once I met Federer I was screwed

Greetings from Santa Barbara! Som vanligt återberättar jag mina bravader så gott det går. Jag reserverar mig för att grejer jag gjort hamnar på fullständigt fel ställen. Jag och Daniel stack i alla fall till KFC och käkade någon gång runt halv sex, kvart i sex kanske. Jag får passa på att tacka Daniel som bjöd mig på käket! Vi tog sedan bussen hem och chillade ett tag.

Det är nu jag har svårt att minnas tidpunkten på en grej. Jag var ute och experimenterade med min kamera. Jag gick ner till vägen, ställde kameran på en stabil yta, ökade slutartiden och tog kort med ljusspår. Jag kallar det för "light tracks". Jag vet dock inte om jag gjorde det före eller efter KFC.

Hursomhelst, nu ska ni få se några bilder från gårdagens korta runda!








Slutartiden varierar på varenda foto. Jag tog ett x antal bilder, men dessa var de som jag diggade mest. Speciellt tredje bilden.

Nu i skrivande stund så tror jag faktiskt att fotorundan skedde efter KFC. I vilket fall som helst så måste jag ändå skryta med de få kunskaper jag har.

Senare drack jag någon Bud eller två i 224, lirade lite Sing Star och Buzz innan jag, Daniel, Viktor, Gustav och Sophie stack ner till La Brezza på en fest. Träffade lite svenskar och amerikaner där och hade trevligt ända fram tills det att vi var tvugna att gå då ordningsvakter kom. Vi tog då taxi till Cliff House som ligger precis bredvid Buena Vista. Där lirades det lite beer pong hos en snubbe vid namn Fredrik. Jag gick hem lite tidigare då jag kände mig lite uttråkad. Lade mig i soffan och tog det lugnt ett tag. Rätt som det var hade jag somnat i soffan och blev väckt av Daniel vid fyratiden då han hade kommit hem. Jag plockade ut linserna och gick och la mig.

Och nu kommer vi äntligen till idag!

Steg upp runt halv tre om jag minns rätt och hoppade in i duschen direkt. Dryga timmen senare sticker jag, Daniel, Trevor, Andrew och Evan till skolans tennisbanor. Varför? Jo, för att spela tennis!

Tennis? Jag? Haha!

Skämt åsido. Vi lirade väl i dryga timmen på två banor och bytte spelar lite titt som tätt. Det gick helt okej för mig, men när jag spelade ett game mot Andrew "Federer" Altomare hade jag ingen chans. Jag och Daniel stannade kvar ett tag för att fortsätta lira när Viktor, Emil och även Fredrik från ovan kom förbi för att lira. Det tog dock inte länge innan jag och Daniel gick hem från banorna då vi dels var less, dels så började det bli så jäkla kallt.

Kom i alla fall hem och började laga käk. Käkade och fixade sedan med disken. Det blir kanske någon film strax i 224. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!


Kommentarer
Postat av: Tobias

Just det, så var det ju! Ska ta och läsa igenom lite nu då =)

2011-02-06 @ 10:07:42
URL: http://grymtroligperson.se/
Postat av: Alexandra

supersnygga bilder :D

2011-02-06 @ 16:13:12
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0