Green Bay Packers: You Did It!

Greetings from Santa Barbara!

Igår efter tennisen, käket och disken gick jag upp till 224 där jag, Viktor, Gustav, Emil och Sophie kollade på filmen Faster med Dwayne Johnson i huvudrollen. Den var faktiskt riktigt skön att kolla! Det var mer handling än dialoger, vilket faktiskt var jävligt skönt.

Efter filmen gick jag ner igen. Där satt jag, Daniel, Viktor och Robin vid köksbordet med våra datorer och chillade ett tag. Jag fortsatte ett tag under natten att fixa klart några uppgifter via Moodle. Sedan var det dags att börja ladda upp inför söndagen. Varför det, kanske ni undrar då?

För folk som hänger med i sportens värld så vet ni nog att söndagen den 6 februari enbart handlade om Super Bowl!

Jag steg upp runt ettiden. Jag hoppade in i duschen runt tjugo i två. Jag tog sedan bussen till Mesa just efter två för att handla lite godsaker inför matchen och drygt 20 minuter senare åkte jag tillbaka hem. Jag och Daniel beställde Dominos som anlände en liten stund efter att matchen hade börjat, och då gick vi upp till 224. Och innan jag berättar vilket lag jag hejade på ska jag berätta vilka jag hejade på förra året.

Förra årets Super Bowl hejade jag på New Orleans Saints. Jag hade en känsla av att de skulle vinna innan matchen ens hade börjat. Och gissa vad som hände? Jo, de vann.

I år hejade jag på Green Bay Packers. De spelade mot Pittsburgh Steelers. Jag tippade på att Packers skulle vinna. När matchen var slut, vilka var det då som vann...

OM INTE GREEN BAY PACKERS?! För andra året i rad har jag förutspått rätt vinnare av Super Bowl. Jag kanske borde börja betta på Super Bowl-matcher i fortsättningen.


Hela gänget var samlade.


Och det blev en del goda grejer till matchen!


Pittsburgh Steeler efter någon avblåsning.

Som sagt så vann till slut Green bay Packers som jag hade förutspått. Slutsiffrorna blev 25-31 till Green Bay Packers. Nu sitter jag och glor lite på TV för att fördriva tiden. I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Blogg i Norr

Hej!



Jag vill tipsa dig om att vi har startat en portal över bloggar i Norrbotten på Facebook.com. Sidan heter Blogg i Norr och är till för alla som gillar bloggar från Norrbotten. Där kan du som bloggar bli upptäckt av nya läsare eller du som läser bloggar, hitta en ny favorit runt om i Norrbotten.



Så Gilla sidan, registrera din blogg och tipsa dina läsare och vänner.



Välkommen till Blogg i Norr: http://www.facebook.com/blogginorr



Med vänlig hälsning

Sara Stenberg

Blogg i Norr

2011-02-07 @ 10:09:07
URL: http://www.facebook.com/blogginorr
Postat av: Veronica Vanglin

Nämen, du, jag och tiotusen andra svenskar då haha ;) Hur länge har du varit här??

2011-02-07 @ 11:04:46
URL: http://veronicasb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0