So the apartment manager cut the power again, right?

Greetings from Santa Barbara. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det jag börja med att säga är…

Nej, vet ni vad? Jag tar det från början istället.

Som jag i det förra inlägget skrev så börjades det med Doritos, salsa, öl, vin och Sing Star. Det fortsatte sedan med mer goda drycker och Sing Star. Sedan fortsatte det att komma folk in till lägenheten. Rätt som det var så kom hyresvärden (Bill) förbi och saker och ting började rulla. Bildligt talat.

Någon bad hyresvärden att ”bita sig i arslet”. Kort därefter stängde han av strömmen till vår lägenhet.

Jag har säkert sagt detta förr. Må hända att han har ett jobb att sköta, men vad ska han förvänta sig av college studenter egentligen? Särskilt när man har en tillställning för en nybliven 21-åring. I byggnaden där jag bor (jag talar alltså om själva byggnaden, inte komplexet i sig) finns det inga andra inneboende förutom studenter, och då kan det lätt bli lite fest och gamman. Och med tanke på att det bara bor studenter i min byggnad så störs nog ingen av de av fester lika mycket som just hyresvärden. Visst att vi kanske inte var så värst tysta efter tiotiden, men då behöver han bara be oss att ta det lugnare. Om en hyresvärd ogillar festande studenter så mycket finns det väl ingen anledning för honom att låta studenter få bo där?

Har inte college studenter någon som helst rätt att få festa överhuvudtaget? På en fredagskväll dessutom? Är reglerna lika hårda i Sverige? Jag vet inte, men jag är ytterst skeptisk till det.

Nåväl, nu är det en ny dag med nya möjligheter. Än så länge har det bara handlat om Domino's, gitarrspel och dammsugande av lägenheten då det var en jävla röra. Nu ser det i alla fall mycket bättre ut i lägenheten. Vad som händer under kvällen återstår helt enkelt att se, men jag kanske skulle försöka mig på lite plugg.

I övrigt: hoppas att allting är bra där hemma i Sverige!


Ps1: Bill är inte ens hyresvärd. Han är "apartment manager" som är anställd av hyresvärden.

Ps2: Jag är jävligt sugen på Yoghurtland just nu!

Ps3: Förra inlägget var mitt 800:e i ordningen. Shit! Jag börjar ju närma mig tusen snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0