Tre delstater, två tidszoner, en damm, en canyon och en förkylning: del 2

Jag har bara chillat de här dagarna som jag har varit hemma. Nu tänkte jag dock att det var dags att ta tag i bloggandet igen.

Dags att fortsätta min sammanfattning i form av bildregn! I det senaste inlägget hade jag tagit mig till Hooverdammen. Vad som händer härnäst? Det återstår att se.


Senare under måndagskvällen anländer hela familjen till Kingman, Arizona. De flesta känner nog till Route 66, antar jag? Kingman är en utan orterna som Route 66 går längs. Det var även här jag blev krasslig och hade ont i halsen några dagar. Första gången på länge jag kände mig sjuk.


Vi passade på att fylla tanken innan vi begav oss till...

GRAND CANYON!


Ni kan nog inte förstå hur jävla långt ner det är till botten! Till vänster ser ni en "skywalk". Den är gjord av stål och glas. Jag kan ju säga att man fick lite svindel när man knallade ut där.


Utsikt över Eagle Point. Om ni kollar i mitten så kan faktiskt se varför stället kallas för Eagle Point: berget är formad som en örn.


Och självklart ska ni få en bild på mig också!


Vid ett annat ställe på Grand Canyon. Folk gick ut på en liten topp bredvid.


Från en annan vinkel. Utsikten var helt sjuk!


Hotellrummet i Santa Monica.


Ett center bredvid Hollywood boulevard.


Familjen plus Ann med Hollywoodskylten i bakgrunden.


The Hollywood Sign!


Jag, bröderna, farsan och Ann begav oss till en farmers market en dag. Då fick jag syn på en fet ekorre.


Den var högst en meter ifrån mig. Cute little fella!

Det är nog för den här serien! I nästa inlägg sammanfattar jag en heldag på Universal Studios och min absolut första NHL-match någonsin.

Kommentarer
Postat av: Your friendly neighbour Jockey

Hey dude! Var ett tag sen vi hördes nu! (IGEN) nu får jag banne mig skärpa mig! för snart ska vi fan skypa! synd att jag måste lägga mig så tidigt när de är skola :o Men jag ville bara tacka för vykortet du skicka! var svin roligt att få! :D Ha det bra dude!

2011-01-12 @ 17:15:18
Postat av: [email protected]

Underbara älskade Anders!

Tack för en fantastisk resa genom staterna, och ett särskilt tack för din dokumentation/fotografering. Ibland är det svårt att komma ihåg allt som vi har upplevt,då hjälper din "resedagbok".

Älskar dig av hela mitt hjärta! Mamma.

2011-01-14 @ 19:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0