Ännu en soluppgång som gått förlorad

God dag på er! Nu har det gått några dagar igen. Vet ni vad jag gör åt det? Berättar lite kort om vad jag har gjort. Jag har jobbat hela veckan. Och efter jobbet har jag antingen kollat film, lirat TV-spel, plinkat gitarr eller lirat CS. Det finns inte så mycket mer att säga egentligen.

Eller jo, förresten!

Det kanske är få av er som har hört talas om en snubbe som kallas för Kung Henry AKA Henry Bowers. Han är en rappare inom den så kallade "Spoken Word"-genren, vilket helt enkelt innefattar en typ av "storytelling" där man kan tala, rimma eller sjunga acapella. De senaste dagarna har jag spanat in några av hans battles med andra rappare, svenskar som amerikaner. Det var coolt, men av någon anledning tycker jag att klippet nedanför är ett riktigt genidrag.

Ta och lyssna så förstår ni nog vad jag menar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0