Korsord kan vara väldigt jobbiga

God dag! Hälften av min första arbetsvecka är här. Hittills har det gått relativt smidigt utan några större problem. Det enda som har varit till besvär var att jag i måndags lyckades fixa ett rivsår på tummen på grund av slangen till högtryckstvätten. I vanliga fall hade detta aldrig hänt, men slängen har börjat nötas ut och koppartrådar (eller något annat material) spretar ut på sina ställen.

Utöver det så måste jag träna mer på Mario Kart. Så dålig som jag är nu är det nästan oacceptabelt.

En kort sammanfattning från gårdagskvällen, efter jobbet: rullade hem, käkade, slängde igång bastun, lirade Assassins Creed Brotherhood, bastade med Boris, brorsan och Martin P, snurrade en kort stund, kollade serien Columbo med farsan, läste lite för att sedan försöka lösa lite korsord innan jag stängde ner verksamheten för kvällen.

Vuxenpoäng för läsningen och korsordet? Tycker jag i alla fall.

Steg upp tidigare idag eftersom jag skulle vara på jobbet lite tidigare idag, närmare bestämt halv tolv istället för tolv. Än så länge är det ganska många som badar. En fritidsgrupp, tror jag. Andra koppen kaffe har påbörjats och hungern börjar slå till i i vanlig ordning.

Oavsett ifall ni har sommarlov eller jobbar för fullt: ha en fortsatt trevlig dag!


Ps1: När man håller på och löser ett korsord, hur jobbigt är det inte när man funderar jättelänge på någon ledtråd och inte listar ut vad det ska vara? Sedan kommer någon, vanligtvis i form av farsan eller chefen, och börjar rabbla upp en massa svar som är så uppenbara, men ack så svåra att överhuvudtaget tänka på. Det är väl egentligen det enda jag stör mig på vad gäller korsord.

Jag får nog ta och utveckla min vokabulär lite grann.

Ps2: Med lite hjälp från Leo fick jag till slut fason på dagens korsord i NSD.

Ps3: Det är exakt en vecka kvar tills jag står på Stockholms Stadion och lyssnar när Dave Grohl skriker i mina öron! Så jävla taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0