I'm back, bitches!

God kväll! Nu har det förvisso gått en jävla massa dagar sedan jag kom hem till byn, men jag har bara varit upptagen med andra grejer som jag prioriterat framför bloggandet. Nåja, jag kan fortfarande konsten att sammanfatta gångna dagar.

Efter det senaste inlägget i lördags drog jag ut på en promenad för att utforska området runt Sundbyberg. Gick längs bygget av Tvärbanan som jag tror går mellan Sundbyberg och Alvik, men jag är inte helt säker. På vägen hem gick jag till en butik som hade Mountain Dew på burk. Passade på att köpa en burk och en påse Sourcream & Onion-chips. Burken gick dock på 15 spänn. Sjukt överpris i mina ögon, fast importpriser kanske spelar stor roll för det.

På vägen hem stötte jag på mina kusiner Niklas och Andreas samt Jaana. Vi drog hem till lägenheten, käkade lite pizza och kollade Champions League-finalen. Efter matchen beslutade jag mig för att ta en kvällspromenad för att avsluta en fin dag.

På söndagen drog jag till stan för att träffa Dan. Vi möttes upp på Sergels Torg och drog till Webhallens butik på Sveavägen en snabbis innan vi drog till KUngshallen för käk. Där mötte vi även upp med Anna, Daniel och Viktors kompis som var på besök i Santa Barbara för ett tag sedan, samt hennes kompis Emma. Efter maten drog jag, Dan och Anna till Slussen och slog oss ner vid en uteservering vid namn Bauer. Vi beställde in varsin Carlsberg och efter ett tag kom Benny, Dans kompis jag träffade i Las Vegas runt nyår, plus några till av Dans polare som hade varit på Ålandsfärja. Vi satt där ett tag och hade skoj. Sedan drog jag hem till Sundbyberg igen. Beställde den fetaste kebabrullen jag någonsin fått. Niklas och Jaana kom hem från Elitloppet. Jag däckade i soffan och vaknade igen runt elvatiden på kvällen. Började packa lite smått och somnade om igen.

Runt niotiden var jag på väg till Cityterminalen för att ta flygbussen till Arlanda. Väl på Arlanda, efter incheckningen och säkerhetskontrollen, käkade jag på Max samt surfade lite. Klockan 12:20 Lyfte planet mot Luleå och klockan 13:35 var jag framme. Hämtade mina väskor och träffade Boris och Larssa som skulle hämta upp mig. Vi drog direkt till Storheden för diverse shopping, sedan till Persön för käk och sedan brassade vi hem. Jag lämnade mina väskor hemma och drog sedan till Larssons för att överraska de. Det var ett fint återseende med Jocke, Erik, Robert och Falki. Sedan blev det några avsnitt Svensson, Svensson hos Elin och Johannes.

På tisdagen drog jag till badhuset för att diskutera jobb med Hasse. Han sa att jag kommer börja jobba 13:e juni ett tag framöver så det var ju skönt det. Gick sedan till Laestadiusskolan (min gamla gymnasieskola) för att spana in läget. Efter ett tag gick jag tillbaka till badhuset för att låna telefon för att ringa till Tobbe som jag inte hade sett på typ tio månader. Vi drog till honom, drack kaffe, snackade om lite allt möjligt, drog sedan och käkade thai för att sedan knalla hem till mig en sväng. Sedan drog vi iväg på en till promenad in mot byn och hem till honom. Jag gick sedan hem igen och chillade ett tag. Senare började jag värma upp oljan för bubbelbadkaret för jag kände mig stel i kroppen, nacken i synnerhet. Efter det drog brorsan med mig till byn en sväng (det blev längre än så) och sedan drog jag hem och gjorde te. Efter ett tag hämtade Boris och Larssa upp mig för att dra till Martin P och kolla VM-krönikan 2006 (tror jag), fast den fungerade inte riktigt som den skulle. Drog sedan hem och lade mig relativt tidigt.

På onsdagen hände det inte så överdrivet mycket. Det blev mest chill. Om jag minns rätt drog jag till Larssons på kvällen för att kolla filmen Unknown. Den var ganska bra faktiskt. Sedan blev det några avsnitt How I Met Your Mother innan det var dags att ta kväll.

På torsdag... vad fan gjorde jag på torsdag? Jag tror att jag i alla fall bastade med Boris för att sedan dra till Boris och Elin för att kolla filmen Wild Hogs. Drog väl sedan till Erik för att kolla HIMYM igen.

I fredags drog jag och käkade thaikäk med Boris och Elin till lunch, fast innan det var vi till Apoteket samt Sport & Sko-huset en sväng. Senare på kvällen blev det att chilla ganska länge innan vi kollade Sveriges match mot Moldavien. Senare drog jag till Erik för att glo HIMYM ett tag.

På lördagen vaknade jag till regn och stormvindar. Självklart hade jag glömt ta in lite tvätt också som jag var tvungen att hämta in. Det var så jävla kallt att jag fick ångest. Gick sedan in och duschade eller något i den stilen. Under eftermiddagen drog jag till moster Irene för att käka lite middag. Senare på kvällen kollade jag filmen Limitless med några pers. Den var faktiskt ganska bra. Sedan blev det HIMYM hos Erik i vanlig ordning blandat med NHL-hockey.

Och eftersom jag kollade NHL under natten var jag ganska sent i säng. Steg till slut upp ur sängen runt halv fyra på eftermiddagen, men jag hade faktiskt legat och dragit mig i sängen ett tag också. Har börjat lira Assassin's Creed Brotherhood under dagen. Senare på kvällen drog jag och tankade samt köpte lite godsaker från OK för att senare dra till Martin P med Boris för att kolla VM-krönikan från 2006 då den började strula förra gången. Efter 20 minuter började den att strula igen av någon anledning. Då var det bara att dra hem.

Och nu är jag ikapp igen. Det tog ett tag, men nu är jag ikapp igen. Jag ska försöka uppdatera lite oftare, men hittills kan man påstå att jag håller på med en del anpassning nu när jag varit hemma i dryga veckan. Snart börjar verkligheten med jobb igen. Ska bli skönt att dra in lite cash igen. I övrigt hoppas jag att ni har haft en trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0