Did I use my skills or was I just lucky?

Greetings from Santa Barbara! Oh, boy! Ni må tro att jag mår bättre än jag gjorde idag! Anledningarna till det är följande:

Jag gick faktiskt och lade mig tidigt igår kväll. Redan vid halv ett stängde jag av datorn och slocknade kort därefter. Sedan steg jag upp där runt niotiden på morgonen. Det var faktiskt riktigt skönt att lägga sig lite tidigare än vanligt.

Kan i och för sig bero på att jag var vaken hela förra natten, men ändå!

Jag hoppade in i duschen för att sedan käka frukost och försöka få tag på en annan källa för att försöka få tag på story proposals. Det gick inte bra. Snubben svarade inte idag heller. Jag skickade då ett mail till honom och tänkte att han förhoppningsvis svarar så snart som möjligt.

För att fördriva tiden gick jag till staff meeting där vi hade lite "paper critique" som vi vanligtvis har på tisdagar. Innan jag gick iväg till webdesignen tänkte jag att jag skulle testa gå till John Clarks kontor igen och se ifall jag kunde få ut någonting.

Jag borde ha lärt mig vid det här laget. Det går inte att snacka med den snubben.

Efter en smärre besvikelse (vilket var ganska väntat) gick jag till webdesignen och jobba lite på uppgiften vi har den här veckan: göra två "design comps". Helt enkelt: två bilder i Photoshop på första sidan till våra respektive hemsidor. Jag gjorde dock inte så mycket konstruktivt under lektionen, utan jag satt mest och lekte runt lite grann. Kommer att slutföra uppgiften senare under veckan. Däremot satt jag och funderade på en story proposal.

Ni kommer väl ihåg gårdagens inlägg då jag skrev att jag på morgonen hade ringt till en källa, men att den personen inte gav mig någonting vettigt? Tja, jag tror faktiskt att jag har en idé på hjärnan som är relaterat till det jag fick veta. Men mer om det senare om jag någonsin skickar in det.

Efter webdesignen väntade jag ett bra tag utan för James Mooy's kontor. James intervjuade jag för jazz storyn jag skrev för två veckor sedan (den kommer ut imorgon i pappersupplagan tillsammans med en personlig column jag skrev förra veckan), och nu tänkte jag höra med honom ifall han kunde tipsa mig om någon story. Tyvärr så dök han aldrig upp, men jag memorerade (läs: fotade) hans schema då han skulle ha en lektion klockan halv sju på kvällen, det vill säga drygt två timmar senare.

Jag tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att få kontakt med honom.

I besvikelse gick jag hem och började laga lite käk och skypa med Erik. Det fick bli makaroner och chicken nuggets idag. Var inte så taggad på någonting annat faktiskt. Jag skypade med Erik i drygt 40 minuter innan jag började bege mig mot stället där han skulle ha lektion. Visst var han där alltid! Fick en minut av hans tid innan han skulle börja undervisa och visst fan fick jag en story proposal!

Det kändes way better än det gjorde några timmar innan!

Drog och köpte en cola vid 7Eleven innan jag tog bussen hem. På bussen stötte jag på Yosh (japanen jag träffade under orientaion week i augusti förra terminen) för första gången på länge. Jag talade om för honom att jag fyller år om ungefär två veckor och att vi borde dra ut och festa. Han verkade taggad på det.

Jag måste bara ta tillfället i akt att rätta mig själv: i samförstånd med Pacific Time (-08:00) så är det 16 dagar kvar tills jag får köpa alkoholhaltiga drycker i staterna. Det kommer bli AWESOME!

Kort efter att bussen droppade av mig utanför Buena Vista gick jag direkt och började skriva ner min story proposal. Några minuters frenetiskt skrivande senare kunde jag skicka in den med gott samvete. För tillfället tar jag det väldigt lugnt, men har börjat fundera på min andra story proposal som jag har på gång. Måste bara ringa den där källan igen och få lite mer bakgrundsinfo.

Nåja, hur det hela än må utveckla sig: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!


Ps: För den som är intresserad kan läsa min column som nyligen blivit publicerad online! Följ bara den här länken för att komma dit!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbara älskade Anders!

Du är verkligen begåvad med både klokhet och empati.

Stolt och tacksam för att få vara din mamma.

Kramar och kärlek till dig!

2011-03-09 @ 13:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0