Sammanfattning av de gångna dagarna

Greetings from Santa Barbara! Nu har det gått alldeles fr lång tid sedan mitt senaste inlägg. Så det är väl på tiden att sammanfatta de gångna dagarna. Vi börjar med lördagen i Venice Beach och Los Angeles.

Anledningen för själva resan till Venice Beach var att Daniel, Viktor och Dan skulle spela in delar för en musikvideo som de håller på med just nu. Den videon håller på att filmas för en låt som dessa tre grabbar börjat på för ungefär en och en halv vecka sedan eller något i den stilen. Jag kan säga såhär: låten är riktigt, riktigt, riktigt bra! När de väl är helt klara kommer ni säkert få tal del av den. Men nu tar vi en tillbakablick till morgonen.

Blev väckt av Viktor klockan tio i tio på lördagsmorgnen. Jag hade lagt väckarklockan runt niotiden ungefär, men jag steg visst aldrig upp. Då var det bara att ta första bästa plagg, slänga i sig linserna och vänta in de andra i sällskapet som skulle med. Det vill säga alla i 124 och alla i 224, Sophie plus att vi skulle möta upp med Zoe vid Venice Beach.

Till slut var vi på väg. Vi tog ett stopp i Oxnard då Daniel leta efter ett ställe som kanske kunde hjälpa honom med sin dator (han fick problem med sin dator för några dagar sedan, bara för att minska förvirring).Dock var stället stängt så vi letade efter ett ställe att käka på. Vi drog till Wendy's, men jag drog bara en milkshake då jag hade käkat mackor för inte så längesen. Sedan brassade vi vidare till Venice där vi mötte upp Zoe och det var då vi brjade skapa.

Jag agerade "music man", som Daniel så elegant uttryckte det. Mitt enda ansvar var att bära på en stereo och spela upp låten under själva filmandet.

Vi höll på ett bra tag faktiskt. Så pass länge att både Gustav och Dan (som båda körde varsin bil) hade dragit på sig parkeringsböter. Det suger ganska hårt. Vi ska dock dela upp summan så det blir billigare. Det är ju det minsta man kan göra för skjutsen mot LA.

Innan det började bege sig vidare stannade vi till vid några basketplaner längs beachwalken där några afroamerikaner lirade för fullt. Jag fick lite vibbar från filmen "White Men Can't Jump" när jag kollade på.

Vi åkte sedan till ett In 'n Out Burger som låg en kort stund iväg från stranden. Där blev det käk innan vi delade upp oss och åkte lite hit och dit. Jag, Daniel, Viktor, Zoe och Dan åkte längs Sunset Boulevard och tog ett stopp på IHOP. För övrigt var det första gången jag var dit, men jag käkade ingenting utan jag tog bara en kaffe. Vi åkte sedan vidare till en bensinmack innan vi alla åkte tillbaka till Santa Barbara.

Väl hemma chillade jag hela kvällen.

På söndagen blev jag väckt av Emil som undrade ifall vi skulle dra och käka någonstans. Mitt svar blev ja. Vi drog ner till stan och Paseo Nuevo. Man skulle kunna tro att vi käkade på Panda Express, men det gjorde vi inte den här gången. Vi käkade på ett mexikanskt ställe som hette Rudy's. Väl där tog jag och Emil varsin Three Amigos Burrito. Det skulle vi nog inte ha gjort.

För det första: det var ett överflöd av ingredienser med tre köttsorter (beef, kyckling och räkor) plus allt annat (bönor, risgrej, avocado etc.) vilket inte var bra för magen efteråt. För det andra: det var ett virr-varr av neutrala smaker. Det var aldrig riktigt någonting som stack ut ur mängden rent smakmässigt.


Det som blev över. Tortillasbrödet var rött, men smakade som vanligt bröd. Anledningen till detta vet jag inte.


Emil var lite ledsen över det.

Senare åkte vi hem igen. Jag jobbade med multimedian och webdesignen under kvällen/natten.

På måndagen gick jag i vanlig ordning till multimedian och hade ytterligare en dryg lektion. Gick hem så fort jag kunde och lagade käk i vanlig ordning. Senare under kvällen gjorde jag inte så mycket mer.

Det är det som är nackdelen med att blogga så sällan som jag gör nuförtiden. Minnet brister mer än vad det vanligtvis brukar göra.

På tisdagen steg jag upp typ 15 minuter innan staff meeting så jag hann inte duscha eller något. Väl på väg stötte jag på en snubbe från tidningen som sa att staff meeting var inställt. Det var i och för sig bra då jag kunde gå hem för att duscha och chilla ett tag, men samtidigt såg jag fram emot vår kritik på tidningen där jag hade min krönika plus min artikel om jazzbandet. Nåja, jag gick hem, duschade och chillade ett tag innan webdesignen skulle börja.

Vi fick kritik på våra design comps vi har gjort. Jag fick en del kritik. Bland annat på avståndet mellan texterna plus att min sida måste ha ett lite mer konkret mål.

Så jag antar att jag får låtsas vilja få folk att anställa mig som fotograf ett tag. Vad gör man inte för betygens skull?

Sedan gick jag hem och fixade med tvätten då det var ett tag sedan jag gjorde det. Senare fixade jag lite käk och gjorde inte så mycket mer. Stack till Mesa på kvällen med Dan och Daniel. Under natten jobbade jag lite på min midterm i multimedian som ska vara klar på söndag. Vi ska göra en PowerPoint om någon av teorierna vi har täckt de här veckorna. Jag gör ett arbete om "Hot and Cold Media". Kanske kan visa sidorna sen när jag är klar.

På onsdagen gick jag på multimedian i vanlig ordning. Jag passade på att visa mina sidor jag hade knåpat på under natten och fick lite feedback.

Knåpat... där har vi ett ord jag väldigt sällan använder.

Gick sedan hem för att fixa lite käk och läsa lite grann i fotoboken innan min fotolektion där jag skulle ha min midterm. De tre första timmarna gick åt till kritik på vår inlämningsuppgift med "compositional guidelines". Det var så jävla långtråkigt så jag var tvungen att däcka en stund. En halvtimmes paus fick vi just efter sjutiden. Vi kom sedan tillbaka för att avsluta kritik och sedan fick vi börja på våra midterms.

Nu undrar ni ju såklart hur det gick för mig, eller hur? Jag fick 80%, vilket innebär ett B. Helt okej, trots diverse slarvfel och bristande kunskap.

Gick sedan hem och har sedan dess chillat. Det börjar snart bli dags att lägga sig. Imorgon (torsdag) är det Saint Patrick's Day vilket innebär att jag ska ha på mig lite gröna plagg samt införskaffa lite Budweiser för konsumtion. På tal om att införskaffa alkohol: jag har ännu större anledning till att kalasa nästa veckas torsdag.

Detta eftersom jag fyller 21 då! Det är helt sjukt hur snabbt tiden går ibland alltså. I övrigt:hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0