So I celebrated this guy called Patrick last night, right?

Greetings from Santa Barbara! Helgen har varit rätt chill än så länge. Tillåt mig att dra detaljerna för er.

För de som inte har hängt med så var det Saint Patrick's Day under torsdagen. På morgonen där runt halv elva hoppade jag in i duschen och krängde sedan på mig min gröna huvtröja och min gröna keps. Det sägs ju att man ska sedan dit man kommer.  Jag knallade sedan till skolan runt tio i elva för att närvara på staff meeting (precis som jag gör varje torsdag). Vi lyssnade på artist presentations (för fotografer, illustratörer o.s.v.) under lektionen och kort därefter gick jag en sväng förbi kafeterian för att köpa en Mountain Dew.

Och ja: Mountain Dew är grönt. Jag tänkte att man lika gärna kan slå på stort när man väl är igång.

Sedan var det bara att knalla vidare till webdesignen där vi hade kritik på de resterande designförslagen (comps). Jag gick sedan hem för att chilla ett tag Innan jag runt halv sextiden gick för att snacka med James Mooy för en story jag har blivit tilldelad. Han var dock inte där då lektionen hade blivit uppskjuten en timme så jag bestämde mig för att vänta ett tag till. Till slut dök han upp och jag informerade honom om läget. Vi bokade en tillfällig intervju på tisdag.

Jag kan ju lika gärna avslöja vad det är jag ska skriva om.

Jag ska skriva en story om tjej som spelar fiol i "Santa Barbara City College Symphony Orchestra". Hon har bland annat haft en audition för "San Francisco Conservatory of Music", vilket är en ganska prestigefylld skola. Eller ja... det verkar som så i alla fall.

Nu har ni koll på det.

Sedan gick jag hem för att förbereda mig inför kvällens festligheter som följer med på köpet när det är Saint Patrick's Day. Jag hoppade in i duschen, rakade mig (det var nog på tiden, antar jag), slängde på en blandning av olika dofter, krängde på mig mina gröna plagg igen och sedan var jag redo!

Vi började med lite förfest i 224 innan jag, Viktor och Emil stack iväg till en fest som låg på Del Mar, någon gata som korsar Oceano (gatan på andra sidan Cliff Drive som leder ner mot stranden, typ). Vi anlände till en födelsedagsfest för en tjej som nyligen hade... ja, fyllt år. Det var hon som bodde där och Viktor och Emil verkade ha bra kontakt med människorna som bodde där.

Allteftersom kvällen fortlöpte, blev stämningen lite sämre och sämre. Inte från min sida, utan från födelsedagsbarnet och hennes väninna. Väninnan försökte under hela kvällen att få hålla sitt födelsedagstal till sin älskade vän utan att lyckas.

Det hade varit intressant att hålla räkning på hur många gånger jag hörde folk skrika "Shut the fuck up!" under hela den kvällen.

Fast det var inte bara väninnan som var upprörd under kvällen. Födelsedagsbarnet lyckades med konststycket att tappa bort sin mobiltelefon. Hon flippade ur, helt enkelt. Vi var några stycken som hjälpte till att leta efter telefonen utan resultat. Till slut gick det så långt att folk började köras ut. Det var kanske då det var dags att dra.

Men jag hade en riktigt bra kväll jag! Jag träffade många coola människor. De flesta utav de var riktigt grymma på att imitera Arnold Schwarzenegger, mycket bättre än mig till och med. Fast jag är ju medelmåttig än så länge, men jag har ju en hel livstid på mig att eftersträva perfektion.

Efterfest blev det sedan i 224:an. På vägen hem stötte vi på Daniel och Dan som hade varit på någon annan fest under kvällen. Jag vill minnas att någon annan var med daniel och Dan, men jag kommer inte ihåg exakt vem/vilka det var. Kanske var det Sophie eller Emelie, eller någon/några helt andra.

Jag ber om ursäkt för mitt bristande minne.

Med oss till 224 fick vi sällskap av en amerikansk tjej vid namn Jill. En riktigt cool tjej från Boulder, Colorado. Jag lyckades lura henne under en ganska lång period under kvällen/natten att jag var från Cleveland, Ohio. Fast till slut så sprack det, men hon föll för det ett tag i alla fall och det är allt som räknas. Jag lurade i och för sig många andra under den kvällen också, men jag lyckades längst med Jill innan det fullständigt sprack.

Jag måste träna mer på accenten.

Kom i säng där runt fyratiden på morgonen. Steg sedan upp runt halv fyra på eftermiddagen. Ni kanske då undrar varför jag inte var på production? Det berodde på att vi inte hade någon production denna fredag, vilket var väldigt välbehövligt. Lyssnade lite på Kentas hit "Just idag är jag stark" och gjorde en beställning från Domino's tillsammans med Daniel. För att lyxa till det lite extra slängde jag in vitlöksbröd i ugnen. Fy fasen vad smarrigt det var med pizza och vitlöksbröd!

Utöver det har det inte hänt så mycket mer under fredagen. Jag har mest bara varit på rummet och chillat, men jag har även jobbat en del på min midterm i multimedian. Jag är så gott som klar, me jag har lite smågrejer att fixa.

Så jag kan konstatera att helgen har börjat väldigt bra! Det bästa är att helgen inte riktigt är slut än. Hursomhelst: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!

Kommentarer
Postat av: Carro

mer bilder andy anropas ;) hoppas du har det bra men hey när kommer du hem egentligen?

2011-03-21 @ 22:38:34
URL: http://youfeedmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0