I'm on a roll! Well, sort of...

Greetings from Santa Barbara! Vid det här laget har ni koll på hur det går till. Jag sammanfattar de gångna dagarna och ni förlåter mig för mitt bristfälliga bloggande. Okej?

Visste väl att jag kunde räkna med er!

Fredagen handlade mest om återhämning, fast det har jag redan skrivit om. På lördagen kommer jag inte exakt ihåg vad jag gjorde, men jag är ganska säker på att jag var till Panda Express med Emil. Jag missade i alla fall att skypa med morsan två dagar i rad. Det är på gränsen till oacceptabelt. Resten av kvällen gick i chillandets tecken. Eller ja... några Buds blev det i alla fall att dricka. Det var väldigt chill ändå.

Just ja, det var även under lördagen då det började regna hur mycket som helst och fortsatte en bra bit in på söndagen.

På söndagen gjorde jag inte så överdrivet mycket då heller. Jag stack till Taco Bell i regnet. Eller ja... jag tog bussen, men bussen är ju känd för att ha problem att hålla tider ibland. Senare jobbade jag lite smått med min multimedia midterm. Ni vet, PowerPoint presentationen jag har snackat lite löst om. Utöver det hände det nog inte så överdrivet mycket mer. Det fortsatte regna under hela dagen.

På måndagen hade det slutat regna. Jag knallade till multimedian i vanlig ordning. Som vanligt var det lika tråkigt. Gick sedan hem och tänkte laga käk, men det blev inte av. Funderade då på att dra till donkens "Big Mac Monday". Försökte då få med mig folk, men vi beslutade oss om att fara senare på kvällen. Eftersom jag inte pallade att laga mat tog det ett tag innan jag fick käka så jag höll nästan på att svälta ihjäl. Men det var lätt värt all väntan.

Jag beställde två Big Macs. En åt mig och en åt Dan som tack för skjutsen. Väl hemma på Buena Vista upptäckte jag att jag hade fått en Big Mac extra. Lycka skulle man kunna kalla det.

På tisdagen gick jag på staff meeting i vanlig ordning för att sedan gå och snacka lite med Margaret, en av mina källor, för att få lite mer information för story proposals. Kort därefter begav jag mig mot webdesignen och fick en story proposal från en av fotograferna på tidningen vid namn Cameron.

Man skulle väl kunna säga att jag är inne i något form av flow.

Gick sedan på webdesignen och stack iväg en kort stund under lektionen för boka om en intervju jag skulle ha med James Mooy runt tvåtiden. Fick istället tid klockan sex på eftermiddagen vilket fungerade tillräckligt bra för mig. Närvarade på sista delen av webdesignen och gick sedan hem för att käka och försöka få ihop några frågor att ställa till James.

Jag hade sedan min intervju med honom. Den var inte lång, men jag fick några riktigt bra citat av honom. Sedan satt jag och väntade på tjejen som själva storyn handlar om. Ni vet, den jag berättade om förra veckan?

Om ni inte har koll: skäms på er.

Gick sedan hem för att laga lite ordentligt käk. Resten av kvällen har gått åt till att försöka komma på några frågor åt den här tjejen då jag ska intervjua henne imorgon. I skrivande stund håller jag fortfarande på med frågorna. Förhoppningsvis blir jag klar snart för jag känner att jag behöver lite sömn.

Ni får önska mig lycka till med mina uppgifter nu! I övrigt: hoppas att allting är bra med er där hemma i Sverige!


Ps: Enligt svensk tid är det bara tolv timmar kvar till min födelsedag. Sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0