Tillbaka på svensk mark

Greetings from... Sweden! Flygresan gick relativt smidigt. Dock spenderade jag sex timmar på Amsterdams flygplats. Väl framme på Arlanda möttes jag upp av morsan, Per och Ann. Åkte till lägenheten i SUndbyberg innan vi drog och käkade med Dennis, perkas kompis, och hans fru Elin. Vi käkade på en libanesisk restaurang. Det var nice! Sedan gick hem till Dennis och Elins lägenhet för lite kaffe. Gick sedan hem med morsan till lägenheten för att sedan ringa till Boris och Anna. Bestämde träff med Anna vid tolv på lördag. Gick sedan på promenad för att sedan avsluta kvällen vid tolv, halv ett.

Vaknade klockan halv åtta av att morsan skulle åka hem igen. Vid halv elva drog jag till pizzerian som ligger ett kvarter från lägenheten. Åkte sedan till Sundbybergs centrumstation och knallade till pendeltågsperrongen då Anna och hennes kille skulle ta pendeltåget. Klockan blev ett innan jag insåg att jag kanske borde ringa. Självklart skulle jag ha problem med min telefon då jag inte hitter min PUK-kod. Var tvungen att låna en telefon av en snubbe. Då fick jag veta att de väntade på Duvbos station.

Om bara mitt SIM-kort hade fungerat...

Mötte i alla fall upp Anna och hennes kille Robert för att sedan dra till ett café för lite fika. Tog sedan en promenad runt Duvbo innan vi skildes åt igen. Sedan dess har jag bara varit hemma och tagit det lugnt. Snart borde min kusin Niklas och Jaana komma till lägenheten. De ska stanna i lägenheten under helgen då det är Elitloppet på Solvalla.

Sammanfattningsvis har det hittills varit två bra dagar i Sverige. Hoppas att ni andra har haft en minst lika trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0