Skönt att slippa tänka på det mer!

Greetings from a sunny Santa Barbara! Jag har fallit efter i bloggandet de senaste dagarna, men det tar jag nog snabbt igen.

Under söndagskvällen gjorde jag i princip ingenting, förutom att fixat färdigt en Photoshop-uppgift.

På måndagen hade jag som vanligt bara en lektion: Digital Imaging. Vi fick sluta efter 40 minuter av lektionen då det gick snabbt att gå igenom det vi ska göra den här veckan. Det som vi ska göra den här veckan är typ grejer som vi känner till redan. Dessutom ska vi göra ett eget dvd-omslag av valfritt ämne. Under kvällen hängde jag mest framför TV:n. Fast under kvällen for jag, Daniel och Zoe till McDonalds för att hämta lite käk. Dels för att vi var hungriga, dels för att ha något att göra innan kvällens huvudevent:

Conan O'Briens comeback som talkshow host på TBS!

Det finns inte så mycket att säga, förutom att det var riktigt jävla kul! Riktigt awesome! När klockan slog midnatt var programmet slut och jag satte då igång med en läxa i journalistiken som jag skulle ha börjat med betydligt tidigare. Denna läxa skulle visa sig väldigt tidskrävande! Det hela resulterade i...

... att jag inte sov någonting alls i natt. Det säger nog en hel del om den läxan! Dock gjorde jag inte bara det. Jag surfade på nätet och förberede mig inför min story presentation jag skulle ha idag.

Redan vid halv sjutiden imorse gick solen upp och lyste upp bergen i öster. Runt åttatiden bestämde jag mig för att fara till skolan för att skriva ut min läxa samt min första story jag skrev för The Channels. Sedan hängde jag runt lite på campus ett tag innan det var dags för mina två morgonlektioner.

Så var det dags: jag skulle hålla min story presentation! Jag hade länge funderat på hur jag skulle göra med tanke på scenariot jag nämnde förra veckan (se här). Jag bestämde mig i alla fall att köra en story presentation av min allra första story, på gott och ont.

Hur gick det då? Relativt bra faktiskt. Bättre än jag hade förväntat mig. Här har jag gått omkring och oroat mig över denna händelse i ungefär en veckas tid. Min lärare var väl på relativt gott humor, trots att hon var lite sjuk.

Det är i alla fall skönt att ha fått det överstökat så att jag slipper tänka på det! Sedan har jag bara kommit hem, lagat en stor portion potatismos, köttbullar samt två morätter. Det var riktigt välbehövligt.

Hoppas att allt är bra där hemma i Sverige!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Där ser du! Sträck på dig, du är duktig, men ffa en fantastiskt varm, omtänksam, ärlig och uppriktig människa! Det är en stor gåva att få vara din mor. Kram!

2010-11-10 @ 08:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0